מה התהליך להגשת פטור ממילואים

אחרי שנים רבות בהן תרמו ממרצם וזמנם, חיילי מילואים רבים מגיעים לשלב בו הם מבקשים פטור ממילואים. הבקשה לפטור ממילואים היא תהליך שלוקח זמן ולעיתים אף דורש צירוף של מגוון מסמכים, המחזקים את קיום הבעיה שבעקבותיה הוגשה הבקשה. במאמר זה נענה על השאלה מה התהליך להגשת פטור ממילואים.

 

למה שמישהו יבקש פטור ממילואים?

זה נכון שחיילי המילואים שמחים לתת מעצמם, לתרום למדינה ולצבא ולמלא את חובתם האזרחית בשירות מילואים פעיל, אבל חשוב מאוד לזכור שמדובר באנשים שנמצאים בשלבים מתקדמים בחיים שלהם, הכוללים התבגרות גילית, בניית חיי משפחה, שינוי במצב הרפואי ועוד. מתוך כך יוצא שחיילי המילואים זקוקים לעיתים לפטור ממילואים על מנת להמשיך את הלך החיים האזרחי התקין שלהם, להפסיק לקבל צווי מילואים, ולמעשה להכריז על סיום תקופת שירותם הצבאית בכלל.

 

הסיבות לבקשת פטור ממילואים

הסיבות לבקשת פטור הן רבות ומגוונות, וחשוב לדעת מה התהליך להגשת בקשה לפטור ממילואים. התשובה לשאלה – מה התהליך להגשת פטור ממילואים היא שונה מסיבה לסיבה, וקיימים גם פטורים הניתנים באופן אוטומטי, כמו פטורים מפאת גיל חייל המילואים, פטור לחיילות מילואים הרות או חיילות מילואים שהן אמהות, ופטור ממילואים הניתן להורים שכולים, הניתן אוטומטית אחרי שיצרו קשר עם המערכת הצבאית.

 

מה התהליך להגשת פטור ממילואים

במידה והפטור אותו אתם מבקשים קשור בבעיה רפואית, תוכלו לבקש בקשה לפטור ממילואים דרך אתר מילואים, ולצרף את המסמכים הרפואיים הרלוונטים לבקשה שלכם. בהתאם לבקשה ולמסמכים, עשויה להיקבע לכם ועדה רפואית שתקבל את ההחלטה לגבי עתיד שירות המילואים שלכם. לרוב, עם סיבות מתאימות ומסמכים המעידים על קיום הבעיה, תקבלו פטור ממילואים.

עבור רוב הסיבות לבקשת פטור, השאלה – מה התהליך להגשת פטור ממילואים תהיה קשורה לטופס 58. טופס זה הוא טופס אותו יש למלא עבור צרכים כמו שחרור, דחייה, קיצור או הקדמה של שירות מילואים, ומומלץ לצרף אליו מסמכים רלוונטים שיאשרו את קיום הסיבה בגינה אתם מבקשים את הפטור.

את הטופס יש להגיש ליחידת המילואים בה אתם משרתים, והוא יועבר לגורמים הצבאיים הרלוונטים שיוכלו לבחון את הבקשה. לאחר שיבחנו את הבקשה שלכם, תקבלו תשובה בתוך זמן קצר, דרכה תדעו האם קיבלתם את הפטור או לא. חשוב מאוד לזכור – כמו כל תהליך צבאי, גם תהליך להגשת פטור ממילואים לוקח זמן, וכדאי להיאזר בסבלנות.

קבלת פטור משירות מילואים יגרור אחריו סיום מוחלט של שירות המילואים, ולפיכך לא תקבלו יותר צווי מילואים וכמובן שלא תצטרכו להתייצב ביחידת המילואים שלכם שוב. אנחנו מאחלים לכם הצלחה רבה בתהליך!

מה התהליך להגשת פטור ממילואים
מה התהליך להגשת פטור ממילואים

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!