דחיית שירות מילואים מסיבות רפואיות

התגייסתם, שירתם את המדינה במשך שנתיים\שלוש שנים או יותר, השתחררתם מהצבא, ועכשיו – מילואים. מגיע לכם צו מילואים אך יש לכם סיבה רפואית שמונעת ממכם לשרת במילואים באופן פעיל. מה עושים לשם דחיית שירות מילואים מסיבות רפואיות?

כאמור, אם יש לכם בעיה רפואית שאתם חושבים שמונעת ממכם את היכולת להשתתף בשירות מילואים, הגעתם לכתבה הנכונה. נסביר לכם שלב אחר שלב מה עליכם לעשות ומה זכויותיכם בנוגע לדחיית שירות המילואים לאור סיבות רפואיות שונות.

קודם כל, חשוב שתצאו לדרך עם ההבנה הבאה בראשכם – אם יש לכם בעיה רפואית שאתם חוששים שפוגעת ביכולת שלכם למלא באופן תקין את שירות המילואים שלכם, אתם לגמרי יכולים לקבל דחייה של צו המילואים השנתי. איך לעשות זאת, ומי בדיוק זכאי לכך – נבין ממש עוד מעט.

 

אז מה לעשות כדי לקבל דחיית שירות מילואים מסיבות רפואיות?

  1. תודיעו על הבעיה- ראשית, איך שאתם מקבלים את ההודעה על צו המילואים, תודיעו ליחידה בה אתם משרתים במילואים שאתם סובלים מבעיה רפואית שמונעת ממכם להגיע לצו המילואים בזמן שנקבע. כמובן, שאמירה כזו בלבד אינה מספיקה ועליכם לספק אסמכתאות רלוונטיות (אישור רפואי, חוות דעת של רופא מטפל והמלצות רפואיות במידה ויש כמובן) התומכות בדבריכם ומראות שאכן הבעיה הרפואית קיימת וכי קיים חשש שאינכם יכולים למלא את צו המילואים כנדרש.
  2. תודיעו לרופא ביום הראיונות- כאן יש לכם שתי אופציות: אחת – להתייצב ליום הראיונות במסגרת יום הגיוס למילואים. בימי הגיוס למילואים, היחידה בה נקראתם לשרת במילואים צריכה לוודא כי ישנו רופא ממיין כחלק מיום הגיוס. ביום המיון גשו לרופא הממיין, ספרו לו על הבעיה הרפואית ממנה אתם סובלים, והראו לו את המסמכים השונים התומכים בכך ואת חוות הדעת הרפואית שקיבלתם מהרופא המטפל שלכם.

האופציה השנייה – היא במידה והבעיה הרפואית שלכם אינה מאפשרת לכם להגיע ליום הראיונות כאמור. במקרה כזה, קצין בדרגת רס"ן ומעלה יכול להחליט האם הבעיה הרפואית שלכם אכן אינה מאפשרת לכם להגיע ליום הראיונות או שעליכם להגיע בכל זאת. על מנת להוכיח שאתם לא יכולים להגיע ליום המיונים, עליכם לגשת לרופא האזרחי המטפל שלכם עם טופס 525 (טופס זה מצורף לצו המילואים שלכם) אותו הרופא צריך למלא. לאחר מכן, עליכם להודיע כמובן ליחידה שלכם שאינכם יכולים להתייצב לאור הבעיה הרפואית שלכם ולתת להם את פרטיכם המזהים כדי שיוכלו לאתר אתכם וליצור אתכם קשר, ולהעביר לרופא ביחידת המילואים את האסמכתאות הרפואיות ואת האישור הרפואי – טופס 525. את כל אלו תצטרכו להעביר לפני השעה 13:00 של יום ההתייצבות למילואים.

  1. קבלת תשובה- לאחר כל אלו יחידת המילואים שלכם תעדכן אתכם בנוגע להחלטתה לדחות את שירות המילואים שלכם.

בהצלחה והמון בריאות!

 

דחיית שירות מילואים מסיבות רפואיות
דחיית שירות מילואים מסיבות רפואיות

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!