חוות דעת רפואית בצבא: מהבקשה ועד להגשה

חוות דעת רפואית היא כלי מתבקש, כאשר מנסים להוכיח בבית משפט נושא רפואי – משפטי.

יחד עם זאת, כאשר מדובר על חייל מעורב, העניין קצת יותר מורכב, שכן הצבא לוקח חלק בכל המתרחש ולכן דרושה כאן עבודה מקצועי וזהירה, של בעלי מקצוע מתאימים.

 

מתי צריך חוות דעת רפואית בצבא?

חוות דעת רפואית יכולה לסייע לחיילים למצות את זכויותיהם מול הצבא במקרים של רשלנות רפואית למשל, זכויות  צבאיות, תביעות משפטיות, חוק נכי צה"ל, משפחות שכולות, פציעות, ניתוחים ועוד.

פניה לגופים לצורך קבלת חוות דעת רפואית להגשה בעניין משפטי מול הצבא צריכה להתבצע על ידי עורכי דין בלבד, למרות שמדובר על פניה המתבצעת על ידי אדם פרטי.

את הייעוץ מקבלים מאנשי רפואה מקצועיים, בעלי מוניטין וניסיון של מומחים, לצד גורמים נוספים כמו סוכני ביטוח, המאפשרים לחיילים להגיש תביעות נגד הצבא בהסתמך על החוקים השונים המגינים על זכויותיהם.

 

כיצד מכינים בקשה לחוות דעת רפואית?

  • פונים לעורך דין שמתחיל להכין את התביעה. הוא גם זה שיכול להגיש בקשה לחוו"ד רפואית
  • אוספים את כל האישורים הרפואיים והמסמכים הרלוונטיים לצורך הוכחת הנדון בתביעה
  • מתעדים באופן שוטף את הנזק באמצעות סרטוני וידאו, צילומים ומסמכים רפואיים שונים
  • חשוב לתעד מסמכים רפואים שניתנו על ידי הצבא, כמו הפניית רופא יחידה, מסמכי חר"פ ועוד.

מה היא חוות דעת שניה?

חיילי סדיר, כמו גם חיילי קבע מחויבים לפנות לשירותי הרפואה של הצבא לצורך קבלת טיפול רפואי. הם גם אלה שכותבים את הדוחות הרפואיים ואמונים על קבלת ההחלטות.

משום כך, אם מתעורר הצורך לערער על החלטת הממסד הרפואי הצבאי, או לתבוע בגין רשלנות, יש לקבל חוות דעת של רופא פרטי, שאינו פועל במסגרת הצבא.

לאחר קבלת חוות הדעת והכנת התביעה, החייל יכול להגיש תביעה באגף השיקום של משרד הביטחון בליווי עו"ד מתאים.

תביעה זו צריכה להיות מלווה בחוו"ד רפואית, שכן סביר להניח כי החייל יתבקש להגיש חוו"ד כזו כדי להוכיח את טענותיו, אם כי קצין התגמולים עשוי גם לשלוח את החייל למומחה רפואי מטעמו לבדיקה נוספת.

במקרים מסוימים תידרש חוות דעת פסיכיאטרית דווקא, אם למשל החייל סובל מבעיות נפשיות בעקבות השירות למשל, או עבור מועמדים לשירות צבאי המעוניינים להוכיח את כשירותם הנפשית לצורך קבלה לשירות צבאי.

חוו"ד אלה יכולות לסייע למועמדים לקבל תפקידים מתאימים בצבא ולהקל על השיבוץ ועל השירות שלהם.

לסיכום

חוות דעת רפואית הניתנת על ידי רופא מומחה, שאינו בהכרח רופא צבאי, יכולה לשרת חיילי קבע וחיילי סדיר, כמו גם חיילי מילואים במגוון גדול של מקרים, בהם הם חשים כי נפגעו גופנית או נפשית במהלך השירות הצבאי ומגיע להם פיצוי כלשהו מהמדינה.

משום כך, חשוב להקפיד על קבלת חוות דעת מרופאים אמינים, מקצועיים ובעלי מוניטין, שיכולים לחזק את הטענה שלכם מול בית המשפט ולסייע לכם לקבל את מבוקשכם. קראו עוד על חוות דעת משפטית רפואית כאן https://www.forum-md.co.il/חוות-דעת-משפטית/.

חוות דעת רפואית בצבא מהבקשה ועד להגשה
חוות דעת רפואית בצבא מהבקשה ועד להגשה

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!