דחיית שירות מילואים עקב יציאה לחו"ל

מגיע הקיץ, אתם מריחים את החופש באופק, כבר מפנטזים על הטיול שתכננתם, חושבים מה לארוז, קוראים על מסלולים ייעודיים ואטרקציות מומלצות אך פתאום מגיע צו מילואים. מה עושים? כיצד ניתן לבקש דחיית שירות מילואים עקב יציאה לחו"ל?

נתחיל בכך שאתם יכולים לקחת נשימה עמוקה ולהירגע משום שאתם יכולים להגיש בקשה לדחות את שירות המילואים לאור הנסיעה שתכננתם.

אם אתם קוראים את הכתבה ועוד לא קיבלתם צו מילואים, תדעו שאם אתם משרתי מילואים, ואתם מתכננים נסיעה לחו"ל כדאי שתדברו עם יחידת המילואים בה אתם משרתים ותשאלו האם מתוכניים להתקיים מילואים בתאריכים בהם תכננתם לנסוע.

 

אז איך מגישים את בקשה לשחרור או דחיית שירות מילואים עקב יציאה לחו"ל?

ראשית, ישנה הבחנה בטיפול לאור סיבת הנסיעה המתוכננת. במידה והנסיעה היא מטעמים אישיים, ישנה דרך טיפול אחת, בעוד במידה והנסיעה היא לאור עסקים או עבודה, ישנה דרך טיפול אחרת.

במידה ואתם נוסעים לחו"ל מסיבות אישיות תצטרכו להגיש טופס 58, זהו טופס כללי אותו מגישים במידה ורוצים להשתחרר, לדחות, לקצר, להקדים, לאחר או לפצל את שירות המילואים כפי שנקבע לכם. את הטופס תוכלו למלא אונליין ואליו תצטרכו להוסיף את כל המסמכים הרלוונטיים המעידים על הטיול שלכם שתוכנן ולהסביר מדוע אתם נוסעים את חשיבות הטיול. במידה ומדובר בנסיעה עסקית, או כל סיבה הקשורה לעבודה, יש לפנות לולת"ם, זוהי הוועדה לתיאום מילואים. גם במקרה זה, תצטרכו לצרף אסמכתאות רלוונטיות ולהסביר את חשיבות הנסיעה שלכם.

 

פנייה דרך טופס 58

כאמור, הטופס כולל בתוכו אפשרות לכל שינוי או ביטול שירות המילואים מסיבות שונות: אישיות, משפחתיות, כלכליות או סטודנטיאליות. חשוב לציין שאת הטופס ניתן להגיש עד שמונה ימים לפני תחילת שירות המילואים כאשר וודאי שאם מדובר בנסיעה לחו"ל שהיא ידועה העדיפות היא להגישו מוקדם ככל הניתן כדי למנוע אי נעימויות. את הטופס ניתן למלא בצורה נוחה דרך האינטרנט ותצטרכו להסביר ולנמק את בקשתכם ובמידת הצורך לצרף את המסמכים הרלוונטיים לבקשתכם (כרטיס טיסה ומועד רכישתו, פרטים מזהים, מדוע אתם צריכים לטוס וכו').

תשובה להגשת טופס 58 צריכה להתקבל בתאריך המוקדם מבין שני התאריכים הבאים: או עד עשרה ימים לאחר הגשת הבקשה או עד יום לפני תחילת שירות המילואים. לאחר שיבחנו את הבקשה שלכם במסגרת טופס 58, הגורמים המוסמכים לכך יוכלו להחליט האם לבטל, לדחות, לקצר, להקדים או לפצל את שירות המילואים אליו קיבלת זימון, או להחליט לדחות לגמרי את הבקשה שלכם. חשוב לזכור שכל עוד אתם נוכחים בארץ וקיבלתם צו מילואים אתם מחויבים להתייצב עד אשר אושר לכם אחרת. כמו כן, זכרו שגם אם דוחים את בקשתכם אתם יכולים לערער על קביעה זו ולנסות את מזלכם בשנית

 

פנייה דרך הולת"ם

בפנייה דרך הולת"ם תקפה רק במידה ושירות המילואים ארוך מששה ימים. כמו כן, ישנו הבדל באופן בו תגישו את הבקשה אם אתם שכירים או עצמאיים. חשוב לדעת שהפנייה לולת"ם יכולה להתבצע פעם אחת בשנת עבודה (שתיענה בחיוב). כלומר, אם בקשה נדחתה היא לא נחשבת בספירה זו. כמו כן, אם שיניתם את מקום העבודה אתם יכולים להגיש בקשה נוספת.

במידה ואתם עצמאיים – הפנייה לולת"ם מתבצעת על ידי טופס בקשה לדחיית שירות מילואים פעיל – מסיבות משקיות. לטופס תצטרכו להסביר את סיבת הנסיעה המתוכננת, חשיבותה ולהוסיף את האסמכתאות הנדרשות: העתק צו הקריאה למילואים, תעודת עוסק מורשה (או אישור עו"ד או רואה חשבון), כרטיסי טיסה וכל מסמך אחר הרלוונטי לבקשה שלכם. כמו כן, המסמך צריך להיות חתום בחותמת העסק. חשוב לזכור – את הבקשה תוכלו להגיד עד 30 ימים לפני מועד תחילת המילואים.

 

 

במידה ואתם שכירים – גם כאן תצטרכו להגיש טופס בקשה לדחיית שירות מילואים פעיל מסיבות משקיות. לטופס תצטרכו לצרף מכתב מהמעסיק המסביר מדוע ישנו צורך בנסיעה ובדחיית המילואים. כמו כן, תצטרכו להוסיף את המסמכים הנדרשים: העתק צו המילואים, כרטיסי טיסה וכל מסמך אחר שנראה לכם רלוונטי. על הטופס צריך לחתום המעסיק ושתהיה חותמת העסק.

חשוב לדעת! במידה והגשתם בקשה והיא נדחתה אתם יכולים לערער. אך תוכלו לעשות זאת רק אם תוכיחו שקניתם את כרטיס הטיסה לפני שנשלח אליכם צו הקריאה. במקרה כזה, הערעור יגיע לידיו של מפקד היחידה הממונה והחלטתו תהיה החלטה סופית עליה לא ניתן לערער יותר.

בהצלחה וטיול נעים!

דחיית שירות מילואים עקב יציאה לחו''ל
דחיית שירות מילואים עקב יציאה לחו"ל

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!