האם חלה תקופת התיישנות על הגשת תביעת רשלנות רפואית?

בתקופה האחרונה אנו עדים לתביעות רבות שנוגעות לנושא הרשלנות הרפואית. אם ראיתם לאחרונה את מהדורות החדשות, סביר להניח שאתם יכולים למנות לפחות 3 מקרים כאלו. בעקבות העלייה במספר התביעות בנושא, יצאנו לבדוק את העניין באופן מעמיק והחלטנו לכתוב עליו סדרת מדריכים. במדריך זה, ה – 2 במספר, אנו נתמקד בבירור אודות תקופת ההתיישנות על תביעה מסוג זה ונבדוק האם היא קיימת. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו תוך ליווי מטעם גורמים שתבעו לפני כמה שנים בגין רשלנות רפואית. שכן, היה לנו חשוב לקבל מידע מהימן מאנשים שעברו את ההליך בעצמם. כדי להגיע אל אותם גורמים, היינו צריכים לפרסם פוסט ברשתות החברתיות ולבקש מאנשים שתבעו על רשלנות רפואית, לספר לנו על ההליך שלהם. פנו אלינו לא מעט אנשים וחזרנו אל אלו שידעו לפרט לנו אודות תקופת ההתיישנות המדוברת, שמסתבר שהיא אכן קיימת על תביעות מסוג זה.

 

חלה תקופת התיישנות על תביעת רשלנות רפואית

מסתבר שאתם יכולים לבצע הגשת תביעת רשלנות רפואית רק עד 7 שנים מיום האירוע שגרם לנזק המדובר. שימו לב, סעיף 5 (1) לחוק ההתיישנות קובע כי תביעה בעילה של רשלנות מסוג זה מתיישנת תוך 7 שנים. ברגע שאתם מגישים את התביעה בבית המשפט, תקופת ההתיישנות נעצרת ולא נספרת יותר. בנוסף לכך, יש לציין כי במידה והתביעה מופסקת ולאחר מכן היא מוגשת מחדש, לא תהיה התעסקות כלל עם מניין תקופת ההתיישנות.

 

שימו לב – יש חריגים

המקרים שהוצגו לאחרונה בתקשורת מראים שיש חריגים לחוק זה. שכן, שמענו לפחות על 2 תביעות לרשלנות רפואית שהוגשו כעשור ולעיתים מעבר לכך, על ידי גורמים שונים. לכן, יצאנו לבדוק מהם החריגים שנכללים בחוק זה. הנה כמה מצבים שיכולים להוביל אתכם להגיש את התביעה גם לאחר 7 שנים וזו תתקבל בבית המשפט:

  • במידה ויש קטינים במקרה
  • במידה והנזק הופיע בשלב מאוחר
  • במידה והייתה אי ידיעה
  • בעקבות ליקוי שכלי או נפשי
  • בעקבות התנהגות רעה מצד הנתבע
  • בעקבות הודעה בזכות וכו'

 

כמה מילים על החריגה עבור קטינות

סעיף 10 לחוק ההתיישנות קובע כי בחישוב תקופת ההתיישנות, לא יבוא במניין הזמן שבו התובע עדיין לא הגיע לגיל 19. כך שבעצם, מי שהיה קטין בזמן שהמקרה אירע, יכול לתבוע החל מ – 7 שנים לאחר שמלאו לו גיל 18. זו הסיבה שבמקרים הנפוצים שנשמעים מסביבנו, אנו עדים לבוגרים בגילאי 18 עד 25 שמגישים תביעות על מקרים שאירעו להם בלידה או בילדות.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן כל המידע שאפשר לכם לדעת שחלה תקופת התיישנות על הגשת תביעה של רשלנות רפואית. מאחלים לכם שתתבעו ותקבלו בסופו של דבר את המגיע לכם.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!