5 טיפים לקראת הגיוס לצה"ל

זהו. הגיע הרגע שלכם לעזוב את הקן הביתי, לשים בצד את הטישרט והכפכפים – ולהחליף אותם במדי א' חדשים מהניילון. הגיוס לצה"ל מסמל תקופה חדשה בחייכם, והזמן שלפני הגיוס עלול להיות מלחיץ ומבלבל. אנחנו כאן כדי לתת לכם חמישה טיפים, שיוכלו להפוך את יום הגיוס שלכם (ובאופן כללי את השירות שלכם) לפחות מלחיץ, ויותר ידידותי.

 

הכנה צה"לית בסיסית מראש

כפי שאתם בוודאי יודעים, אתם עומדים להיכנס לעולם חדש ולא מוכר – העולם הצה"לי. לא יעבור יום מרגע הגיוס שלכם, וכבר תבינו שלעולם הזה יש כללים מאוד ברורים, נהלים קשוחים, וגם שפה שונה וייחודית.

על מנת לחסוך מעצמכם את ההלם הראשוני – המלצתנו הראשונה היא להכיר מראש את הנהלים הבסיסיים והמושגים הצה"ליים הרווחים. תוכלו לעשות זאת בקלות על ידי חיפוש באינטרנט, או שתוכלו לשאול חברים או בני משפחה שכבר שירתו בצה"ל. תוכלו להתחיל מהדבר הראשון שתכירו בגיוס לצה"ל – הבקו"ם והטירונות.

 

אריזה מראש של התיק לבקו"ם

בזימון שנשלח אליכם ליום הגיוס, לרוב יהיה כתוב שעליכם להכין תיק לשבועיים – כי אין לדעת האם כבר על ההתחלה תצטרכו להישאר שבת בטירונות. תנו לנו לגלות לכם, מניסיון מצטבר של דורות של חיילים, אריזת תיק לשבועיים היא לא כזאת פשוטה.

מומלץ לארוז את התיק מראש, להתחיל לארגן את הדברים שתצטרכו כמה ימים מראש – ואם חסר לכם משהו, שיהיה לכם מספיק זמן לקנות אותו. כאן גם המקום להמליץ לכם לא לקנות כל דבר שינסו למכור לכם בחנויות המתגייסים השונות. תקנו רק מה שאתם באמת צריכים!

הקפדה על זמנים בגיוס לצה"ל

אמרתם צבא – אמרתם הקפדה על זמנים. ייתכן שבהמשך השירות שלכם עניין הזמנים יהיה יותר גמיש (תלוי היכן תשרתו כמובן), אבל בטירונות ובקורסי ההכשרה מדובר בנושא שיושם עליו דגש רב. מי שלא עומד בזמנים עשוי לקבל עונשים, ולכן מאוד מומלץ להתנהל בהתאם לזמנים.

אם אתם מכירים את עצמכם בתור כאלו שיש להם בעיה עם הקפדה על זמנים, תנצלו את הזמן שלפני הגיוס כדי להתאמן על זה. תלכו לישון מוקדם, שימו שעון מעורר חזק במיוחד, תבקשו ממישהו שיוודא שאתם אכן עומדים בזמנים.

תגדילו ראש

זה טיפ חשוב ורלוונטי לא רק לצבא – אלא לכל דבר בחיים. אנשים שתהיו כפופים אליהם בעתיד, אם זה המפקד בצבא או הבוס בעבודה, יעריכו אתכם מאוד אם תראו יוזמה והגדלת ראש.

בהקשר הצבא – מומלץ מאוד לא לחכות להוראה מהמפקדים על מנת לבצע משימות. קחו יוזמה, תראו שאכפת לכם ושאתם רוצים לבצע את התפקיד שלכם בצורה הטובה ביותר (כל עוד הדבר במסגרת תפקידכם וסמכותכם).

והטיפ הכי חשוב – לשמור על פרופורציה

הגענו לטיפ האחרון והקלישאתי ביותר, אך גם האמיתי והחשוב ביותר. הקלישאה הראשונה היא שהשירות שלכם יהיה מה שאתם תגרמו לו להיות – וזה אחד המשפטים הכי חשובים שאתם צריכים לזכור לעצמכם. השירות הצבאי יכול להיות חוויה מדהימה ומעשירה, ויכול להיות גם ההפך הגמור. הכל תלוי בגישה שלכם, ובצורה שבה תיקחו את השירות שלכם.

זכרו שגם אם יהיו רגעים קשים ומעייפים, גם אם יהיו מפקדים שיצעקו עליכם ויטילו עליכם עונשים – זו תקופה שמוקצבת בזמן, והיא נגמרת יותר מהר ממה שאתם חושבים. תשדלו לקחת רק את החוויות הטובות, להכיר אנשים חדשים, למצוא לעצמכם נקודת אור בתפקיד שלכם.

אם תיקחו את העצה הזו ותיישמו אותה, אתם תראו איך השירות שלכם נהפך לתקופה חווייתית ומעשירה – שאולי אפילו לא תרצו שהיא תגמר!

5 טיפים לקראת הגיוס לצה”ל
5 טיפים לקראת הגיוס לצה”ל

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!