טעויות נפוצות בעסקאות מקרקעין

עסקאות מקרקעין נחשבות למורכבות מאוד. העסקאות הללו כוללות מעבר של סכומים כספיים רבים מהרוכש לקונה, תוך כדי רגולציות שונות מטעם הרשויות. עסקאות מקרקעין שונות במובן הזה מרכישות אחרות, מכיוון שהן טומנות בחובן סיכון רב יותר במקרה שאחד הצדדים מבצע טעות. במאמר הבא נסקור טעויות נפוצות שנוטים לבצע בעסקאות מקרקעין. 

 

עסקאות מקרקעין בישראל

עסקאות מקרקעין הן בין העסקאות המורכבות ביותר שניתן לבצע במדינה, מכמה סיבות. ראשית, העסקאות הללו יקרות מאוד. גם נכסי המקרקעין הפשוטים ביותר במדינה עולים כמה מאות אלפי שקלים. נכסי נדל"ן בודדים יקרים יותר יכולים להגיע לסכומים של מיליוני שקלים ויותר מכך, בעוד שעסקאות הכוללות רכישה של קרקעות יקרות או מספר מבנים יכולות להגיע לסכומים שקשה לדמיין.

החוק קובע שכל נכס שלא ניתן לשינוע, כמו קרקע, בניין ואפילו דירה, הוא נכס מקרקעין שצריך לעמוד בחוקי המקרקעין השונים. לכן, אל העסקאות הללו מתווספת גם רגולציה שונה וגופים בירוקרטיים שיש לעבוד מולם. ככל שעסקה מורכבת יותר, ככה הסיכוי לבצע טעות בביצוע העסקה גדול יותר. כמו כן, הטעות עשויה להזיק באופן משמעותי יותר לצד שטועה. הקליקו כאן לעוד מידע על עסקאות מקרקעין.

 

אי קבלת סיוע מאנשי מקצוע

אחת הטעויות הראשוניות ביותר שניתן לבצע בעת עסקת מקרקעין היא אי קבלת סיוע מאנשי מקצוע. בסופו של דבר, הבקיאות שלנו כבני אדם מוגבלת לכמה תחומים, והסיכוי שכל אחד שפונה לביצוע עסקת נדל"ן בקיא מספיק בתחום היא נמוכה. ישנם אנשי מקצוע שבמהלך השלב הקרייריסטי של חייהם מתמקדים בנדל"ן, כמו עורכי דין ייעודיים, כך שמוטב כבר מההתחלה לקבל את השירותים שלהם.

 

חיפזון

מצאתם נכס מקרקעין באזור נחשק מאוד ובמחיר זול מאוד? אחת הטעויות הגדולות בעסקאות מקרקעין היא לבצע את העסקה בצורה חפוזה. חיפזון בעסקאות מקרקעין מוביל כמעט תמיד לפזיזות, שיכולה לגרום לכם לקבל החלטות לא מושכלות.

 

אי היתכנות כלכלית

השאיפה להשגת נכסי מקרקעין בארץ עולה וגוברת, בטח עם משבר הדיור שפוקד את המדינה בעשור האחרון. כתוצאה מכך, אנשים רבים מעוניינים לרכוש דירות למשל כמה שיותר מהר, גם אם אין להם את ההיתכנות הכלכלית לכך. זה גורם להם לקחת הלוואות או להתחייב אל עלויות שהם לא מסוגלים להן – מה שמהווה טעות קריטית.

 

אי ביצוע של מחקר מעמיק

מי שמעוניין להיכנס אל תחום המקרקעין צריך להיות בעל הבנה מסוימת בתחום. מדובר על תחום משמעותי, שכולל השקעה של כספים רבים. לכן, מוטב להמתין עם הכניסה אל התחום עד שאתם לא מבצעים מחקר מעמיק ומכירים את המושגים והמונחים השונים.

 

ויתור על בדיקות

רוכשים נכס מקרקעין כלשהו? ישנן בדיקות מסוימות שצריך לבצע, כמו על שם מי רשום הנכס בטאבו או מה היה התוכניות המקוריות של הנכס ביחס למצבו הנוכחי. וויתור על הבדיקות הללו עשוי לעלות לכם ביוקר בעתיד.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!