מה החוקים שחשוב לדעת בנוגע להימורי ספורט?

כשעושים אותם בצורה אחראית, הימורים יכולים להיות דבר כיפי, מרגש ומפלפל בחיים. הם מוסיפים להנאה של צפייה במשחק או טורניר, ומכניסים ריגוש משמח לשגרת היום-יום האפרורית. גם אם  כולנו אנשים בוגרים ואחראים שמתייחסים להימורים בכבוד, למדינת ישראל ולאתרי ההימורים השונים יש חוקים ותקנות מסוימות שחשוב להכיר כדי להימנע מאי נעימויות. 

 

מה אומר החוק בישראל לגבי הימורים?

עקרונית לשון החוק די חד משמעית בישראל – הימורים והגרלות הם אסורים. זה כולל גם השתתפות וגם ארגון משחק, אירוע הימורים או הגרלה. עם זאת לשון החוק מאפשרת מספר מקרים בהם זה לגיטימי כשמדובר על הימורים חוקיים במדינת ישראל כדוגמת לוטו, טוטו, ומשחקי ווינר. הימורים באינטרנט הינם נושא רגיש במיוחד עם מורכבויות בחוק. אתר בט 365 מאפשר הימור מרחוק לשחקנים מישראל דרך הסוכן שלהם.

מה אומר החוק בישראל לגבי הימורים

משחקים ידידותיים – כשר ולגיטימי

מדינת ישראל עושה הבדלה בין משחקי הימורים קבועים, לבין משחקים ידידותיים שבשגרה. אפשר למשל לארגן משחק פוקר שכונתי אם עומדים בתנאים הבאים:

  1. אתם לא עוברים על שום חוק.
  2. על המשחק להיערך במקום קאז׳ואלי, כלומר לא כזה שיש בו הימורים באופן קבוע (כמו מועדון הימורים לא חוקי).
  3. סכום הכסף המעורב במשחק הוא נמוך עד סמלי.
  4. המשחק מיועד לקבוצת חברים שקשורים אחד לשני מעבר למשחק עצמו (נגיד החבר׳ה מהמשרד).

 

מתי ההימור שלנו הופך להיות משחק אסור

רוב ההימורים אינם חוקיים במדינת ישראל, מלבד היוצאים מן הכלל שצוינו לעיל, אך יש הבדל בין סוגי מקרים מסוימים. במשחק אסור השחקנים מהמרים על תוצאות שקשורות בגורל או מזל, ולא בכישרון. אם נגיד קבעתם תחרות זריקה לסל כשהמנצח זוכה בפרס – זהו אינו משחק אסור מאחר ולא מדובר בגורל או מזל, אלא בכישרון שלכם. אם אתם מהמרים על מי שולף את הקלף הגבוה ביותר, זה כבר הימור שהופך למשחק אסור.

מתי ההימור שלנו הופך להיות משחק אסור

האם חוקי לארגן הגרלה?

לפי חוק העונשין בישראל, הגרלות הן אסורות, אלא אם אושרו ע"י שר האוצר או מי שהוסמך על ידו. כשמדובר על הגרלה ידידותית (כמו פרס קטן לאדם במשרד ששמו יצא מהכובע), הדבר בהחלט יכול להיות חוקי, אך הגרלות אחרות בישראל עלולות להיחשב כבלתי חוקיות. ארגון או עריכת הגרלה עלולה להיות פעולה פלילית שיינתן עליה קנס ואפילו עונש מאסר בפועל.

 

אז איזה הימורים חוקיים במדינת ישראל?

מדינת ישראל נתנה למפעל הפיס אישור לניהול ההגרלות וההימורים במדינה. מפעל הפיס מריץ מספר מסלולי הימורים ארעיים קטנים כמו כרטיסי גירוד, מילוי טפסי הגרלות כמו לוטו, ושליחת הימורים על משחקים ספורט שונים כמו ווינר וטוטו. משחקים אלו מוגבלים לגילאי 18 ומעלה בלבד.

 

שחקו באחריות ותהנו איפה שאפשר

הימורים הם דבר כיפי ומרגש, אבל צריך לדעת איך ואיפה לעשות אותם בצורה אחראית ובוגרת. משחק ידידותי, שליחת טופס לוטו, או ווינר יכול להיות נקודת אור וריגוש בשגרה השוחקת. כל עוד תקפידו על הגבולות שלכם ותכירו את לשון החוק – אין סיבה שלא ליהנות מהם באחריות.

מה החוקים שחשוב לדעת בנוגע להימורי ספורט

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!