מה ההבדל בין חדלות פרעון לפשיטת רגל?

לא הרבה מכירים את ההבדל הנתון בין חדלת פירעון לפשיטת רגל. אך למעשה, יש להכיר לעומק את ההבדלים ביניהם כדי לדעת כיצד להתנהל נכון בכל מקרה לגופו, וכיצד לבחור להתמודד במקרה של חלילה קריסה כלכלית ואי יכולת לשלם את החובות לנושים.

 

מה זה חדלת פירעון?

חדלות פרעון ושיקום כלכלי, מאפשרים הסדר חוקי לפשיטת רגל. למעשה, הליך של חדלת פירעון, נכנס לתוקף במדינת ישראל, רק משנת 2019, והוא נועד להסדיר את כל מצבי חדלות הפירעון של יחיד או חברה, אשר אינם מסוגלים לשלם את חובם לכל הנושים מחד, והם מעוניינים לפתוח בחיים כלכליים חדשים מאידך.

 

מה זה פשיטת רגל?

בעבר, כלומר לפני שנת 2019 – חדלת הפירעון כונתה פשיטת רגל, ולמעשה גם הפרמטרים וההתנהלות הייתה שונה. תהליך פשיטת רגל דרש הכרזה על פשיטת רגל, כמו גם צו כינוס נכסים, ונקיטת צעדים נוספים, שנועדו לאפשר לפושט הרגל לצמצם את חובותיו מצידו, ולנושים לקבל כסף באופן יחסי – מצידם.

 

מה ההבדל בין חדלת פירעון לפשיטת רגל?

בעוד שפשיטת רגל נועדה על מנת להסדיר חובות קיימים של חייב פרטי בלבד, חדלת פירעון מרחיבה את המעגל, ומאפשרת גם לחייב שהוא יחיד, וגם לחייבים שהם תאגידים הנכנסים תחת הקריטריונים של החוק, דבר שמאפשר את ביצוע תהליך ההפטר, לקהלי יעד נוספים, שיכולים להיעזר בחוק שמאפשר להם לצמצם את חובותיהם.

 

קצת על חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי

למעשה, חוק חדלות פירעון שם במרכז את השיקום הכלכלי של החייב, תוך יצירת מצע של צמצום חובות ואפשרות לפתיחת דף חדש של חיים כלכליים. כמובן שיש גם דגש על החזר החובות והשבעת רצון הנושים, אבל המטרה המרכזית היא עדיין טובת החייב, שבעזרת החוק נמנע מחיים של סבל וחובות ונושים שרודפים ללא הפוגה.

 

כיצד מתנהל הליך חדלת הפירעון?

כדי להיכנס להליך חדלת הפירעון, ראשית יש להגיש בקשה לפתיחת הליכי חדלת פירעון. את הבקשה יכול להגיש החייב עצמו, עורך דין מטעמו או אפילו הנושים להם חייב היחיד או התאגיד כסף, והם מעוניינים להגיש בקשה כדי להגיע להסדר תשלום חוב בעזרת ההליך של חדלת הפירעון.

 

חקירת המצב הכלכלי

כדי לאשר או לפסול חייב מתהליך חדלת הפירעון, תערוך הרשות המשפטית חקירת עומק על מצבו הכלכלי של החייב, על מנת לוודא כי הוא אכן זכאי לתהליך, ואינו מסתיר כספים אותם למעשה הוא יכול לשלם לנושים. החקירה מתבצעת באמצעים שונים, ועל החייב להגיש טפסים רלוונטיים שהרשות מבקשת ממנו לצורך בירור עומק של המצב הכלכלי.

 

לסיכום

אם בעבר היה נפוץ התהליך של פשיטת רגל, כיום הוא מכונה חדלת פירעון וכולל עימו פרמטרים חדשים. מומלץ להיעזר לאורך כל הדרך בעורך דין מנוסה שיאפשר לחייב לקבל את התנאים המיטביים עבורו בכל התהליך של חדלת הפירעון.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!