מה נחשבת רשלנות רפואית וכיצד להתמודד איתה?

טיפולים רפואיים אמורים להגן עלינו מפני פגיעות כלשהן, אך ישנם מקרים בהם מטופל יכול למצוא את עצמו יוצא דווקא עם נזק מטיפול רפואי. מקרים בהם המטופל סופג נזק במהלך טיפול רפואי, עשויים להיחשב למקרי רשלנות רפואית. מה נחשב לרשלנות רפואית? כיצד ניתן להתמודד עם רשלנות רפואית? תשובות לכך במאמר הבא.

 

מה נחשב למקרה רשלנות רפואית?

החוק מגדיר באופן ברור למדי מהו מקרה רשלנות רפואית. באופן כללי, כל מקרה בו מטופל חווה נזק כתוצאה מהליך רפואי כלשהו, בכל שלב של ההליך הרפואי, שנגרם כתוצאה מטעות של הגורם המטפל, הוא מקרה של רשלנות רפואית. על מנת שמקרה אכן ייחשב בפני החוק כמקרה של רשלנות רפואית, יש לבחון האם הוא עומד בהתניות מסוימות שקבועות בחוק.

ההתניה הראשונה שיש לבחון תחילה, היא האם נגרם נזק משמעותי למטופל. מטופל יכול למשל להיחתך בצורה לא טובה בניתוח בזמן שהוא מורדם, אך ייתכן והחתך לא יהיה משמעותי מספיק כדי להיחשב לכזה הנחשב כהתרשלות של הרופא. בנוסף, יש להוכיח קשר סיבתי בין הפעולה שהתרחשה לבין הנזק שנגרם. ניתן לקרוא עוד על כך באתר https://www.df-law.co.il.

 

מה לא נחשב למקרה רשלנות רפואית?

אולי תתפלאו לשמוע, אך לא כל טעות שמבצע הרופא נחשבת לרשלנות רפואית. גם אם הטעות שהרופא ביצע הסיבה נזק עצום למטופל, ייתכן והרופא לא ייחשב כמי שהתרשל. גם כאן, יש לבחון כל מקרה באופן ספציפי, על מנת שניתן יהיה להבין האם הרופא התרשל. החוק מכיר בכך שגם רופא הוא בסופו של דבר בעל מקצוע שעשוי לבצע טעות מקצועית שאינה התרשלות.

רופא הוא בעל מקצוע מיומן ביותר, אשר עובר תקופת לימודים ארוכה מאוד ושלבי התמחות שונים. למרות זאת, הוא עשוי בכל זאת לטעות. במידה והרופא טעה וגרם לנזק משמעותי אצל המטופל, יש לבחון האם הרופא נקט בכל הפעולות הסבירות שעליו היה לבצע והשתמש באמצעי בטיחות שונים, כדי למנוע את הנזק.

 

תביעת רשלנות רפואית

מטופל שאכן נחשף למקרה של רשלנות רפואית, העומד בכל הקריטריונים שציינו למעלה, יכול להגיש תביעת פיצויים עקב רשלנות רפואית כנגד המוסד הרפואי או הרופא המטפל. התביעה תוגש לבית משפט השלום או המחוזי בהתאם לגובה הפיצויים שנדרשים.

 

זכאויות נוספות

ישנן עוד זכאויות שונות לאנשים שנפגעו כתוצאה מרשלנות רפואית. המדינה מבינה שנפגעי רשלנות רפואית עשויים להיפגע בצורה כזאת שתשפיע עליהם באופן כלכלי וכספי, כך שישנן הטבות מס שונות שהיא מאפשרת לנפגעי רשלנות רפואית שנשארים עם נכות קבועה.

 

דרכים למימוש זכויות

תביעת רשלנות רפואית מתאפשרת כתוצאה מההבנה שנעשה עוול למטופלים שנפגעו. כדי לממש את הזכות לתבוע תביעת רשלנות רפואית, ניתן לשכור את שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית, שהוא הדמות המשפטית המתמחה ביותר בתחום זה.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!