מכירת דירה לקרוב משפחה שנפטר – מה צריך לעשות

קרוב משפחה שנפטר זה אף פעם לא דבר נעים.

יחד עם האבל הכבד, מגיעים הרבה שאלות לגביי הנכסים שלו, בעיקר אם יש לו דירה או נכס.

מכירת דירה היא עסקה לכל דבר ועניין, לכן צריך ורצוי לבצע את הבדיקות הנדרשות לכך ובשום מצב לא לעגל פינות שעלולות לעלות לכם ביותר בהמשך הדרך, כל זאת בנוסף לפן הריגשי שיש לכם בנוסף להליך מסוג כזה.

 

בדקו את הדירה לפני המכירה

אחד מהדברים המשמעותיים ביותר היא בדיקת דירה לפני המכירה. אנשים רבים בדרך כלל מדלגים על כך, וזו טעות נפוצה. חשוב מאוד לבצע בדיקות מקדימות שיכולות לחסוך לכם כספים רבים, עוגמת נפש וגם תאונות משפטיות.

יש מספר רחב של בדיקות שאתם תצטרכו לעשות לפני מכירת הדירה בתחומים המשפטיים, התכנון וגם היבטי מס. מומלץ במקרה כזה להיוועץ בעורך דין מקרקעין. פנו עכשיו אל עורך דין מקרקעין נתניה וקבלו את העצות הטובות ביותר בתחום.

 

מכירת דירה לקרוב משפחה

מי הוא קרוב המשפחה

חשוב לבחון את ההגדרה של קרוב משפחה בחוק מיסוי מקרקעין, בעיקר בכל מה שקשור אל מכירת דירה לקרוב משפחה. הגדרה של קרוב משפחה לעניין מס שבח שונה מהדרה של קרוב משפחה לעניין מס רגישה. קרוב משפחה לעניין של מס שבח הוא: הורה, הורי הורה, צאצא, בן זוג, צאצאי בן זוג ובני זוגם של כל אחד מאלה, אח או אחות ובני זוג, איגוד אינו בשליטתו.

תמורה וללא תמורה

חשוב לומר שכל אחד ממה שצוין, חל במקרה שמדובר בהעברה ללא תמורה בין קרובי המשפחה. כלומר, מדובר במכירת דירה ללא תמורה. לו מתקבלת תמורה בגין מכירת הדירה, יחולו כללים רגילים כמו תשלום מס שבח בעת המכירה.

 

צו ירושה

צו ירושה הוא צו משפטי מטעם הרשם לענייני ירושה. הוא זה שמסדיר את חלוקת העיזבון של הנפטר שלא ערך צוואה. צו ירושה אינו מפרט את אופן חלוקת הרכוש לפרטיו, הוא זה מכריע בסוגיית זכויות ירושה ויורשיו של הנפטר.

כדי לקבל את צו הירושה, צריך להגיש בקשה לצו ירושה. את הבקשה מגישים לאחת לשכות הרשם לענייני ירושה או לאחד מבתי הדין הדתיים.

חשוב לדעת – לפני פטירתו מוריש בעלים לא יותר מדירת מגורים אחת. אפ המוריש היה עדיין בחיים והיה מוכר את דירת המגורים, הוא היה פטור ממס שבח במכירה.

 

לסיכום

מכירת דירה לקרוב משפחה שנפטר עלולה להיות נושא מאוד ריגשי עבור אנשים רבים. בנוסף לאלמנט ריגשי, זה הוא תהליך שנגרש תכנון ויש להתייחס אליו כעסקה לכל דבר. חשוב לבצע בדיקות לפני מכירת הדירה ולא לדלג על כך כמו אנשים רבים שנוטים לדלג על חלק זה. חשוב מאוד לתכנן את מכירת הדירה בתחומים העסקיים, המשפטיים ובכל ההיבט התכנון.

 

מכירת דירה לקרוב משפחה שנפטר - מה צריך לעשות
מכירת דירה לקרוב משפחה שנפטר – מה צריך לעשות

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!