איך תדעו מתי מדובר ברשלנות רפואית ומתי לא?

ההגדרה המעורפלת של רשלנות רפואית מביאה לא מעט אנשים להתלבט – האם המקרה שלהם אכן נחשב כרשלנות רפואית, והאם ניתן יהיה להגיש תביעה כנגד הגורם המתרשל ו/או המוסד הרפואי בו התבצעה הפרוצדורה הרפואית בהתאם. בפועל, קיימים מספר כללים שכדאי להכיר, שיסייעו לכם לקבוע אם אכן מדובר במקרה רשלנות רפואית

 

רשלנות רפואית – הגדרה

הפנייה לגורמי הרפואה השונים על מנת לקבל ייעוץ מקדים או טיפול בפועל, כרוכה ביחסי אמון מיוחדים המתקיימים בין המטופל לאנשי הצוות הרפואי, יחסים המבוססים על הסתמכות המטופל שיקבל טיפול מקצועי שייטיב את מצבו. אך לעיתים, אנשי הצוות הרפואי מתרשלים בתפקידם, באופנים היכולים להיחשב כמקרה רשלנות רפואית.

לרשלנות רפואית אין הגדרה ברורה וחד משמעית והיא מסתמכת בעיקר על מבחן "הרופא הסביר". מבחן זה בודק כיצד רופא אחר, "הרופא הסביר", היה פועל באותו מצב וככל ואכן ניתן היה לפעול באופן אחר, שהיה מונע את הנזק שנגרם למטופל, הרי שהמקרה נופל תחת הקטגוריה של רשלנות רפואית.

 

האם כל נזק שנגרם לנו במהלך הטיפול ייחשב כרשלנות רפואית?

מטבע הדברים, בכל פרוצדורה רפואית קיים סיכוי סביר לאבחון שגוי ו/או נזקים שונים שייגרמו במהלך הטיפול ולפיכך, לא כל מקרה בו נגרם לנו נזק כתוצאה מפרוצדורה רפואית לא מוצלחת, ייחשב כרשלנות רפואית.

 

כיצד נדע האם מדובר במקרה של רשלנות רפואית?

ההגדרה המעורפלת של רשלנות רפואית, יחד עם העובדה כי לא כל נזק שנגרם לנו כתוצאה מפרוצדורה רפואית לא מוצלחת ייחשב כמקרה שלנות רפואית, מביא אנשים רבים להתלבט האם המקרה שלהם אכן מוגדר כרשלנות רפואית, באופן המספק עילת תביעה מוצקה.

כפי שנראה בהמשך, מומלץ יהיה לפנות לשירותיו של עו"ד רשלנות רפואית באתר זה, אך ישנם שלושה כללים בסיסיים שיוכלו לסייע לנו לוודא כי אכן מדובר במקרה רשלנות רפואית:

  1. הוכח הנזק שנגרם
  2. הוכחת יסוד הרשלנות של מי מאנשי הצוות הרפואי
  3. הוכחת הקשר הסיבתי בין שני הגורמים לעיל

 

כיצד עורך דין רשלנות רפואית יוכל לסייע לנו?

את עוגמת הנפש שנגרמה לנו כתוצאה מהטיפול הרפואי, ככל הנראה לא ניתן יהיה להשכיח, אך פיצויים כספיים בהחלט ניתן יהיה לקבל במסגרת תביעת רשלנות רפואית ובכדי לוודא כי המקרה שלכם אכן נופל תחת קטגוריית רשלנות רפואית וש – 3 הכללים המוזכרים לעיל אכן מתקיימים, חשוב לפנות בהקדם לעו"ד רשלנות רפואית מקצועי.

לאחר בחינת המקרה וקביעה שאכן מדובר ברשלנות רפואית, עו"ד רשלנות רפואית יפעל לביסוס עילת התביעה ולבחון כמה פיצויים ניתן לדרוש. בנוסף, עורך הדין יגבש עבורנו אסטרטגיית פעולה מומלצת וילווה אותנו לאורך כל הדרך, עד לקבלת כספי הפיצויים.

 

לסיכום

בכדי לוודא שאכן מדובר במקרה רשלנות רפואית, חייבים להוכיח את 3 הפרמטרים הבסיסיים: הוכחת הנזק, הוכחת יסוד הרשלנות והקשר הסיבתי ביניהם. באמצעות עו"ד רשלנות רפואית מקצועי, ניתן יהיה לוודא מעל לכל ספק כי המקרה שלכם אכן נופל תחת קטגוריית רשלנות רפואית ולמקסם את סיכויי הצלחת התביעה שלכם.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!