האם בית המשפט יכול להחמיר את העונש בעת הגשת ערעור?

אחד הכלים הטריוויאליים לכל צד המצוי בהליך משפטי הוא הליך הערעור. במסגרת הליך זה, יכולים הצדדים המעורבים להחליט לערער על גזר הדין שהתקבל על ידי בית המשפט במטרה לשנות את ההחלטה, באם אחד הצדדים חש כי הוא עושה עוול לצדק. אולם ישנם מקרים בהם קיימים לבטים בנוגע לכניסה להליך ערעור, מחשש שהמצב יוחמר לאחר הגשתו. במאמר זה נעשה סדר בנושא. 

 

זכות אלמנטרית

ערעור הוא הליך שימושי למדי ובו נעזרים רבים המרגישים שמערכת המשפט עשתה להם עוול מבחינת גזר הדין שנפסק. ניתן לערער על דו"ח תנועה פשוט כפי שניתן לערער במשפט פלילי מורכב וארוך שנים. את הערעור עצמו ניתן להגיש הן בדבר החלטת פסק הדין בדבר אשמתו או חפותו של הצד הנתבע, והן בנוגע לחומרת העונש שהוטל על האשמים שנמצאו.

כאשר מדובר בעבירות תעבורה, החוק מגדיר בפירוש את רמות הענישה, אולם דווקא מומלץ להיכנס להליך ערעור במקרים רבים, במיוחד אם קיים חשד להימצאותם של פגמים במילוי הדו"ח שעשויים לשחק לטובתו של הנתבע. לפרטים נוספים אודות הליך זה, מומלץ לבקר באתר https://www.oron-law.co.il

 

מי יכול להגיש ערעור?

בקצרה, בכוחם של כל הצדדים המעורבים בהליך המשפטי להגיש ערעור, כל אחד מסיבותיו. ההגנה יכולה להגיש ערעור בגין הרשעה או בגין עונש שלטעמה חמור מעבר לסביר, ואילו התביעה תגיש בדרך כלל על זיכוי או על עונש שאינו משקף לטעמה א מלוא חומרת העבירה.

במשפט הפלילי, על הצד המערער להגיש את הערעור בתוך 45 ימים מקבלת פסק הדין. כשזה מגיע לדיני תעבורה, יש להגיש בקשה לביטול דו"ח עד 30 יום מיום קבלתו.

 

ערעור לטובת המרה לאזהרה

במידה והאדם שקיבל את הדו"ח הוא אזרח שומר חוק שלא קיימות לרעתו הרשעות או עדות לביצוע עבירה בשלוש השנים שקדמו לקבלת הדו"ח, ובלבד שהוא מחזיק ברישיון נהיגה בתקופה של למעלה מחמש שנים, ניתן לערער על ההחלטה בדו"ח ולבקש להמיר את הקנס או נקודות הרישוי לאזהרה בלבד. יש לסייג ולומר שיש לעמוד במספר תנאים על מנת להגיש ערעור מסוג זה.

 

ערעור על דו"ח- סירוב היא לא הדרך

סירוב לשלם את הדו"ח שקיבלתם לא יניב תוצאות משביעות רצון. במידה וחלף מועד התשלום האחרון, תתחילו לצבור ריבית פיגורים והחוב ילך ויגדל. לכן, מומלץ לפעול במסגרת טווח הזמן הרלוונטי, להיוועץ בעורך דין דיני תעבורה מקצועי שיסייע לכם ולהגיש את בקשות הערעור בצורה מסודרת ומנומקת.

זכרו, הגשת ערעור אינה יכולה להחמיר את הענישה שנקבעה בפסק הדין, אלא להעביר את ההחלטה לערכאה גבוהה יותר תוך התחשבות בנימוקים המוצגים בערעור, שעשויים להטות את הכף לטובתכם. אין מה להפסיד מהגשת ערעור שכן הוא אינו יכול להחמיר את המצב, לכן פנו לייעוץ משפטי שיבחן את המקרה לגופו ויידע לייעץ לכם אודות דרכי פעולה נכונות.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!