מה היתרונות של הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

הליך חדלות פירעון, המוכר גם בשמו הוותיק הליך פשיטת רגל, נתפס אצל חלק מהאנשים כצעד די מרתיע בדרך להסדר החובות שהצטברו, אך למעשה, אין לחששות אלו כל בסיס, ולמעשה ישנם אף מספר יתרונות להליך חדלות פירעון, כפי שנפרט אותם במאמר זה

 

מאבדים את הידיים והרגליים בגלל החובות?

נטילת חובות והלוואות למיניהן הפכו לתופעה נפוצה, הן בגלל המציאות הכלכלית המאתגרת בה אנו חיים והן בגלל האפשרויות הרבות והמגוונות שהגופים הפיננסיים השונים מעמידים לרשות הקהל הרחב. יחד עם זאת, כאשר למציאות זו נלווית התנהגות כלכלית רשלנית ו/או טעויות כלכליות שונות שמקורן לאו דווקא באשמתנו הישירה, הרי שהחובות עלולים לתפוח ולהגיע לממדים כאלו בהם אנחנו כבר מתחילים לאבד את הידיים והרגלים בכל הקשור לאפשרות החזרת החובות.

 

מהו הליך חדלות פירעון?

כאמור, המציאות הכלכלית המורכבת הביאה למצב בו הלוואות וחובות הפכו לחלק משגרת החיים של ישראלים רבים ומתוך הבנה כי לרוב מדובר באנשים נורמטיביים ובטעויות כלכליות תמימות, שמקורן אינו בכוונה תחילה, מערכת המשפט בישראל מעדיפה להעמיד לרשות החייבים מספר דרכים לשיקום כלכלי, במקום להעמיק את החובות ולהביא למצב של קריסה כלכלית.

הליך חדלות פירעון או בשמו המוכר קצת יותר – הליך 'פשיטת רגל', הוא אחד מהאפשרויות המשפטיות הקיימות לחייבים להשתקם כלכלית ולהתחיל מסלול חיים חדש ונורמטיבי. במסגרת הליך זה ניתן להגיש בקשה לפתיחת ההליך (בקשה אותה מומלץ להגיש עם עורך דין חדלות פירעון ושיקום כלכלי) ולהגיע להסדר כלכלי ומחיקת החובות, עד לשלב הסופי בו יתקבל צו הפטר חובות מלא.

 

כל היתרונות של הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי

אמנם נראה כי מדובר בפתרון קסם ובדרך חוקית להתחמק מתשלום החובות שהצטברו, אך למעשה, מדובר בהליך ארוך, המלווה בתחקירי עומק פולשניים ומייגעים על מצבו הכלכלי של החייב, כאשר במקרים רבים אף מוטלות על החייב סנקציות כאלו ואחרות, הפוגעות באיכות ובשגרת החיים הנורמטיבית שלו.

היות ובסופו של דבר אכן מדובר בפתרון יעיל ובהפחתה ניכרת של סכום החוב אשר יוחזר בפועל, לא כל אדם יזכה לקבל אישור פתיחה בהליך פירעון, כאשר לרוב, מדובר בחייבים בעלי חובות עמוקים וסבירות נמוכה מאוד להחזרתם. לפיכך, בכל מקרה ובקשה לפתיחת הליך חדלות פירעון, מומלץ להיוועץ בעורך דין מקצועי ומנוסה שיבדוק במדויק האם ישנה סבירות ממשית לפתיחת הליך חדלות פירעון.

 

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי – כל היתרונות

בין היתרונות הבולטים של הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי נמצאים:

  • הליך משפטי מהיר – בניגוד לסחבת המאפיינת את התיקים המנוהלים בבתי המשפט, הליך חדלות פירעון ומחיקת חובות מתאפשר בפרק זמן של 9 עד 12 חודשים בממוצע.
  • הליך משפטי מרוכז ולא מספר הליכים נפרדים מול כל אחד מהנושים.
  • מתן צו הפטר – תשלום חלק מהחובות ומחיקת יתרת החובות.
  • האפשרות להשתקם כלכלית ולחזור למסלול ושגרת חיים נורמטיבית.

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!