הקלות לחייל מילואים שהוא הורה לשישה ילדים או יותר

במדינת ישראל המוקפת אויבים, שבה מבצעים ומלחמות הם חלק מהשגרה, על צבא ההגנה לישראל לתחזק כוח מילואים חזק ומשמעותי, שיוכל לסייע בעתות חירום. שירות מילואים פעיל הוא חובה לחיילים משוחררים ללא פטורים, אך לצד החובות, לחיילי המילואים ישנן גם זכויות כמו שחרור, קיצור, הקדמה והקלות. במאמר זה נרחיב על הקלות לחייל מילואים שהוא הורה לשישה ילדים או יותר.

 

שירות מילואים במדינת ישראל

שירות המילואים במדינה יכול לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים, בהתאם לתפקידים הצבאיים אותם ביצעו החיילים בשירות הסדיר. כלומר, חייל ששירת בתפקידי מנהלה בדרך כלל יחזור לאותה יחידה, ושירות המילואים שלו יהיה בהתאם. כך גם חייל ששירת ביחידות קרביות, שיחזור בדרך כלל לשירות מילואים באותה היחידה.

 

כל מה שצריך לדעת על הקלות לחייל מילואים שהוא הורה לשישה ילדים או יותר

שירות המילואים מורכב מחיילי מילואים שכבר עברו דבר או שניים מרגע שהשתחררו מהצבא, חלק מהם כבר הפכו להורים, וחלקם הקימו משפחה מרובת ילדים. בהתאם לכך, קיימות הקלות לחייל מילואים שהוא הורה לשישה ילדים או יותר.

 

מה נותנות ההקלות הקלות לחייל מילואים שהוא הורה לשישה ילדים או יותר?

בבסיס ההקלות, חייל מילואים שהוא הורה לשישה ילדים או יותר לא ישרת ביחידה בייעוד קדמי, אלא אם כן מדובר במקרה שבו התנדב החייל לשירות מסוג זה, או אם החייל משרת בישובי הגנה מרחבית.

הקלות נוספות שחשוב להכיר בנושא הקלות לחייל מילואים שהוא הורה לשישה ילדים או יותר:

1. חייל המוצב ביחידה בייעוד עורפי, יכול לשרת עד 21 ימים בשנה בלבד.

  1. מלבד אימונים, תרגילי גיוס או הכשרה ראשונית בשלב ב' בתקופה של עד 21 ימים, חוגרים שהם הורים לשישה ילדים או יותר ישוחררו הביתה בכל ערב עד השעה 17:00 מקסימום.
  2. חייל מילואים שעיסוקו קשור במקצועות הרבנות הצבאית, ניתן לזמנו לשירות מילואים של עד 3 ימים לצורך הכשרת המטבחים וחדרי האוכל של צבא ההגנה לישראל, מבצע הנקרא גם "מבצע פסח".

הזכאות להקלות לחייל מילואים שהוא הורה לשישה ילדים או יותר מיועדת כמובן לחייל שיש לו שישה ילדים או יותר.

 

איך מקבלים את ההקלות?

הקלות לחייל מילואים שהוא הורה לשישה ילדים או יותר ניתנות וממומשות באופן אוטומטי. חשוב לדעת – היחיד שיכול לאשר קריאת למילואים של חייל שהוא הורה לשישה ילדים או יותר, גם שלא לפי ההקלות, הוא ראש חטיבת מנהל ותכנון כוח האדם בצבא ההגנה לישראל.

חייל מילואים שהוא הורה לשישה ילדים או יותר המעוניין להתנדב לשירות מילואים ללא ההקלות לו הוא זכאי, יכול להגיש בקשה דרך טופס 445.

לסיכום, כהורים לשישה ילדים או יותר תוכלו להנות ממגוון הקלות שיסייעו לכם במהלך שירות המילואים שלכם, אולם אם תרצו לשרת שירות מילואים מלא וללא הקלות – תוכלו בהחלט לעשות זאת. בהצלחה!

הקלות לחייל מילואים שהוא הורה לשישה ילדים או יותר
הקלות לחייל מילואים שהוא הורה לשישה ילדים או יותר

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!