האם כל פורש מצה"ל צריך עו"ד צמוד?

בעקבות השינויים הרבים בתנאים הפיננסיים בשנים האחרונות, וחרף העובדה שמדובר בדין שונה מאשר הדין האזרחי, על כל פורש מצה"ל לברר היטב את זכויותיו בעת פרישתו והאם הפורש מצה"ל צריך עו"ד צמוד.

 

הצורך בעו"ד בעת הפרישה – האם כל פורש מצה"ל צריך עו"ד צמוד?

כל אדם שמקדיש את מיטב שנותיו ואף מעבר להם למען טובת הכלל וביטחון המדינה ראוי להערכה על פועלו. בהתאם לזאת, ניתן לראות בעין טובה את תנאיהם הטובים של המשרתים בקבע כל משך שירותם, ואף את ההטבות הניתנות להם במהלך פרישתם. עם זאת, בעקבות שינויים חקיקתיים רבים, ואף שינויים פרוצדוראליים במערכת הצבאית עצמה, מצאו את עצמם פורשי שירות הקבע מול שוקת שבורה בשעת פרישתם, וזאת מתוך חוסר היכרות עם מכלול זכויותיהם, מה שהותיר אותם לעמוד לבד מול סבך הבירוקרטיה, אליה לא היו רגילים במהלך שירותם הצבאי הפעיל. המסקנה המתבקשת מכך היא לשכור את שירותיו של עו"ד טוב, אשר יוכל לסייע להם בעניין.

הצורך בשימוש בשירותיו של עו"ד לא מסתיים רק בעמידה מול הבירוקרטיה הצבאית והאזרחית, אלא היא גם מצריכה מציאה של עו"ד שבקיא בדין הצבאי על כל ענפיו המשפטיים, וזאת מכיוון שרבים מהתנאים הפיננסיים של פורשי שירות הקבע הם עפ"י נוהל צבאי (ולא אזרחי), מה שמצריך עו"ד הבקיא בתחום.

 

מציאת עורך הדין הנכון

לצורך כך, יש לחפש עורך שמעבר היותו מסוגל להתמודד עם שלל מערכות הבירוקרטיה, ומעבר להיותו בקיא בדין הצבאי, הוא גם ייצג את האינטרסים שלך בצורה טובה, וישיג לך את התנאים הטובים ביותר המתאפשרים לך. יש לציין שלא כל הפרישות מצה"ל נעשות בצורה "חלקה" (כמו בכל מקום עבודה אחר), ושם הצורך בעו"ד טוב גובר מבד"כ.

לצורך כך יש לערוך סקר שוק בסיסי, ובו יש לברר מספר פרטים בסיסיים על כל מועמד-

  1. מה הותק שלו בתחום?
  2. האם יש לקוחות בעלי רקע דומה שממליצים עליו?
  3. באיזה דין הוא מתמחה (צבאי/אזרחי), ובתוך כך מה ההתמחות הספציפית שלו?
  4. מה מידת הזמינות שלו?
  5. האם הוא רק נותן שירות, או שחשוב לו לתת לך יחס אישי כלקוח?

ישנם עוד פרמטרים רבים, וכל אחד צריך לבחור את עורך הדין שלו עפ"י נטיית ליבו והעקרונות החשובים לו, אבל אלו הם קווים מנחים כלליים לבחירת המועמד הראוי. לא כדאי להתפשר בבחירת עורך הדין – בסוף הוא זה שאמור להגן עליכם ולדאוג לזכויות שלכם.

תעריף תשלום לעו"ד

נקודה נוספת שחשוב לתת עליה את הדעת היא שכר הטרחה של עורך הדין שאתם שוכרים את שירותיו. ראשית עשו עם עצמכם סקר שוק קצר, ואחרי שסיננתם את המועמדים הטובים, סננו שוב את המועמדים הזולים יותר.

יש להעיר שלא כל עורכי הדין עובדים באותה צורה – יש מהם שלוקחים תעריף עפ"י סכום קבוע מראש, ויש שלוקחים אחוזים מהרווח. לפעמים זה גם תלוי בתיק ובסוג התביעה שבה הם מטפלים, ובסיכויי ההצלחה או הכישלון של התביעה. לכן כדי לברר עם עצמכם מהי הדרך הכדאית לכם מבחינת התיק האישי שלכם, ואיזה עו"ד ייתן לכם את השירות המתאים ביותר במחיר הטוב ביותר.

ישנן עוד דקויות רבות שראוי לדון בהם, אבל לאחר שהבהרנו את הצורך בליווי בעו"ד בעת פרישה משירות קבע, ואת הדרך הטובה ביותר לבחור עו"ד, נשאיר גם קצת עבודה לעו"ד המעולה שתבחרו…

האם כל פורש מצה”ל צריך עו”ד צמוד
האם כל פורש מצה”ל צריך עו”ד צמוד

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!