פרטי התקשרות ומידע לכלא צבאי 4 וכלא צבאי 6

כללי

כאשר חייל נשפט באחד מבתי הדין הצבאיים ומוטל עליו עונש מאסר בפועל, לרוב הוא ירצה את המאסר שלו בבית כלא צבאי. צבא ההגנה לישראל מחזיק בשני בתי כלא צבאיים מרכזיים – כלא 4 אשר נמצא בצריפין וכלא 6 אשר נמצא סמוך לעתלית, בצפון הארץ. בדרך כלל, החלוקה בין בתי הכלא תהא על פי מיקום גיאוגרפי. כלומר, חיילים שביצעו עבירה ויחידתם שייכת לפיקוד מרכז או דרום ייעצרו וייכלאו בכלא 4 ואילו חיילים שיחידתם שייכת לפיקוד הצפון יעבירו את תקופת המאסר שלהם בכלא 6 הצפוני יותר מבין השניים.

 

אופי הכלא הצבאי

שני בתי הכלא הצבאיים מאופיינים במשמעת נוקשה, לוחות זמנים צפופים ואווירה של טירונות נוקשה. האווירה איננה נעימה, אך אם חייל מתנהג בצורה ראוי הוא יכול להעביר את המאסר בצורה טובה ללא קושי ייחודי. חשוב לדעת שעבירות משמעת עלולות להוביל לבידוד וניתוק מבני המשפחה. על מנת שיהיה ערוץ תקשורת בין החיילים הכלואים לבין המשפחות חשוב לשים לב לפרטי ההתקשרות המופיעים לעיל.

 

עם מה להגיע?

לכלא מומלץ להגיע עם מסמכים אישיים שמוכיחים קשיים רפואיים, נפשיים כלכליים ואחרים. כמו כן, מומלץ להצטייד במוצרי היגיינה, ביגוד ומצעים. אביזרי קדושה כגון תפילין, טלית וספרי קודש מורשים גם הם להיות ברשות החיילים הכלואים. אסור להכניס חפצים חדים, ציוד צבאי, סיגריות, כסף, חגורות ותרופות. כל הציוד הבסיסי הדרוש יינתן לחיילים בעת ההגעה לכלא.

כלא 4

כלא 4 או בשמו המלא בסיס כליאה 394, נמצא בבסיס צריפין שבמרכז הארץ (סמוך לראשון לציון). כלא זה הינו הכלא המרכזי של צה"ל ומוחזקים בו כ-500 חיילים. הכלא עצמו הינו כלא צבאי מיושן ובתוכו חלק מהחיילים מוחזקים בתאים בנויים וחלק מהחיילים מוחזקים באוהלים.

 

הפלוגות בכלא

בכלא 4 קיימות 4 פלוגות מרכזיות, כאשר ההבדל בין כל פלוגה מתבסס בעיקר על אופי האסירים והתנאים שהם זוכים להם.

 

פלוגה א' –

פלוגה פתוחה שהאסירים בה ישנים באוהלים בגודל של 20 חיילים באוהל. השימוש בטלפון הציבורי חופשי וניתנת לאסירים האפשרות לעבוד או לשמור. פלוגה זו היא פלוגת הבנים הקטנה ביותר ומפקדה הוא קצין בדרגת סרן.

 

פלוגה ב' –

פלוגה סגורה שהאסירים בה ישנים בתאים של עד 8 או 10 חיילים והשימוש בטלפון הציבורי מוקצב לדקות. לרוב, פלוגה זו תכיל אסירים לתקופות ארוכות ולכן גם קיימת "מחלקת השגחה" שתפקידה יהיה להשגיח מקרוב על האסירים מחשש שיפגעו בעצמם. על פלוגה זו מפקד קצין בדרגת סגן/סרן.

 

פלוגה ג' –

פלוגה סגורה שהאסירים בה הם האסירים החדשים בכלא הצבאי ומשם הם מנותבים לפלוגות השונות. בפלוגה זו מתבצע הליך המיון בראשות מפקד הפלוגה, בדרגת רב-סרן. למעשה, זו הפלוגה הגדולה ביותר והיא בנויה מארבע מחלקות, כאשר לכל מחלקה הגדרה שונה. האסירים שנמצאים בפלוגה זו ישנים בתאים של 30-40 חיילים והשימוש בטלפון הציבורי הינו חופשי ברחבה המשותפת של הפלוגה.

פלוגה 400 – פלוגת נשים סגורה שהאסירות בה ישנות בתאים. כל סגל הפיקוד מורכב רק מנשים מפקדות ומפקדת הפלוגה תהיה בדרגת סגן או סרן. רוב האסירות בפלוגה זו מועסקות בבית מלאכה וחלק מהן נמצאות בתאי בידוד. כלל האסירות יכולות לקיים שיחות טלפון עם עורך דין באופן חופשי כאשר שיחות עם קרובים מוגבלות לארבע דקות שיחה ביום.

 

מספרי טלפון חשובים

פלוגה א – 08-9229300 08-9222909
פלוגה ב – 08-9249900 08-9202900
פלוגה ג – 08-9202200 08-9245009
פלוגה 400 (פלוגת נשים) – 08-9236909 08-9242300

 

כלא 6

כלא 6 או בשמו המלא בסיס כליאה 396, נמצא סמוך לעתלית וצמוד לכלא האזרחי "כרמל" שנמצא בצפון הארץ. לכלא זה מגיעים חיילים ששייכים לפיקוד הצפון והוא הכלא השני בגודלו, אחרי כלא ארבע. לעתים, חיילים מפיקוד המרכז והדרום יגיעו לכלא זה על מנת לפנות מקום בכלא ארבע המרכזי. כלא זה הינו הכלא המרכזי של צה"ל ומוחזקים בו כ-500 חיילים. הכלא עצמו הינו כלא צבאי מיושן ובתוכו חלק מהחיילים מוחזקים בתאים בנויים וחלק מהחיילים מוחזקים באוהלים.

 

הפלוגות בכלא

בכלא 6 קיימות 4 פלוגות מרכזיות, כאשר ההבדל בין כל פלוגה מתבסס בעיקר על אופי האסירים והתנאים שהם זוכים להם.

 

פלוגה א' –

פלוגה עם תנאים מקלים שמאכלסת בעיקר חבושים השפוטים לזמן קצר יחסית של עד כחודש וללא רמות סיכון. בפלוגה זו השינה היא באוהלים וקיימת חלוקה של שתי מחלקות כאשר אחת עוסקת בשמירה והשנייה בעבודות. האסירים זוכים לטלפונים ללא הגבלת זמן.

 

פלוגה ב' –

פלוגה זו מהווה את "שער הכניסה" לכלא, לפלוגה זו מתקבלים הכלואים החדשים ולאחר מכן סגל הפיקוד מחליט לאן והאם להעביר את החיילים שמגיעים לפלוגה אחרת. בפלוגה זו ישנים בתאים גדולים שמכילים כ-20 אנשים והם זוכים לשיחות טלפון מוגבלות. בנוסף, קיימת בפלוגה זו "הקציניה" בה נכלאים קצינים ונגדים בקבע.

 

פלוגה ג' –

הפלוגה הקשה והסגורה ביותר בכלא שש, בפלוגה זו נמצאים אסירים קשים שהורשעו בעבירות גניבת אמל"ח, סחר והריגה. רוב האסירים נשפט למשך זמן ארוך, אך גם אסירים "רגילים" שהתנהגו באלימות או חוסר משמעת מגיעים לשם. ישנה שמירה והשגחה קפדנית בפלוגה זו.

פלוגה 600 – פלוגת הנשים של כלא שש, כלואות בה אסירות משירות סדיר וסגל הפלוגה מכיל נשים בלבד.

מספרי טלפון חשובים

פלוגה א – 04-9540566
פלוגה ב – 04-9540536
פלוגה ג’ – 04-9540666

חמ"ל – 04-9540555

פרטי התקשרות ומידע לכלא צבאי 4 וכלא צבאי 6
פרטי התקשרות ומידע לכלא צבאי 4 וכלא צבאי 6

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!