סדר יום, זכויות וביקורים של אסירים בכלא 6

כלא 6 הוא מתקן כליאה צבאי שממוקם בצפון הארץ (סמוך לעתלית), ואליו מגיעים חיילים שעברו עבירות חמורות בעת שירותם הצבאי, נשפטו על ידי בית הדין הצבאי ונשלחו לרצות עונש מאסר בכלא הצבאי.

כמו בכל בית כלא, גם בכלא 6 ישנו סדר יום מוגדר, דברים שהכלואים רשאים ולא רשאים לעשות – וכן גם זכות לביקור של משפחתם בזמן שהותם בכלא.

 

סדר יום אופייני בכלא שש

המערכת הצבאית בכללותה אינה מאפשרת התנהלות לפי רצונות המשרתים בה, וכולם נדרשים לסדר יום ושעות עבודה קבועות ומוגדרות. הכלא הצבאי לא שונה בהיבט זה מכלל המערכת הצבאית, ועקב אופיו ככלא – הוא אף נוקשה יותר בתחום זה. הכלוא לא רשאי להתנהל כרצונו, אלא מחויב לסדר יום קבוע ולמשמעת קפדנית.

סדר היום מתחיל בהשכמה שנערכת בשעה 5:30 בבוקר, ולאחריה ארוחת בוקר. לאחר מכן הכלואים מחולקים לצוותי עבודה, ונדרשים לעבוד ולבצע את המטלות שאליהן הם שובצו. לאחר מספר שעות עבודה מתקיימת ספירת צהריים (על מנת לוודא כי כל הכלואים אכן נוכחים ועושים את כל המוטל עליהם).

לאחר ספירת הצהריים, הכלואים יוצאים להפסקת צהריים וארוחת צהריים. בהמשך הם חוזרים לעבודה, ומסיימים את יום העבודה בשעה 16:30. לאחר מכן נערכת ספירת ערב וארוחת ערב.

העבודה שאליה הכלואים משובצים משתנה לפי יכולתם הפיזיות והמנטליות. ייתכנו עבודות שיתרחשו מחוץ לכותלי הכלא, במידה והצבא רואה צורך בכך.

 

זכויות אסירים וביקורי משפחות בכלא שש

על אף היותם בכלא ומרצים עונש על עבירות חמורות שעברו, גם לכלואים מגיעות זכויות שהאחראים עליהם נדרשים לשמור. בין היתר, הכלואים זכאים לביקורי משפחות בזמן התקופה בה הם שוהים בכלא, וכן להכנסת חפצים אישיים שונים.

ביקורי משפחות

החייל הכלוא רשאי לקבל מבקרים שנמצאים בקרבה משפחתית מדרגה ראשונה (הורים, אחים, ילדים מעל גיל 16), ונוסף אליהם אדם שאינו בן משפחה (כמו בן או בת זוג).

הביקור הראשון מתאפשר שבוע לאחר הגעתו של החייל לכלא הצבאי, ולאחר מכן הוא זכאי לביקור פעם בשבועיים. הביקור נערך למשל כ- 30 דקות, ובכל ביקור מאושרת כניסתם של עד חמישה מבקרים – ארבעה בני משפחה ועוד אדם שאינו בן משפחה.

ביקור המשפחות צריך להיות מתואם אל מול החמ"ל של הכלא, ומותנה בהתנהגותו הטובה של החייל (חייל שנמצא שהתנהגותו לא תקינה עשוי לא להיות זכאי לביקורים כאקט של ענישה), ובכך שכל המבקרים יציגו תעודה מזהה וירשמו בעת כניסתם למתקן הצבאי.

 

ציוד שניתן להכניס לכלא בזמן ביקור

הכלוא זכאי להחזיק בחפצים אישיים בעת שהותו בכלא. בני משפחתו יכולים להביא לו חפצים אלו בעת ביקורם – אך ישנה רשימה מדוקדקת של פריטים שניתן להכניס אל כותלי הכלא. פריטים אלו כוללים בגדים שאינם בעלי כפותרים או רוכסן, מצעים, ספרים, תמונות, שעון, מוצרי טיפוח וכלי רחצה שונים (בבקבוקים שקופים), כפכפים ועוד.

 

ציוד שאסור להכניס לכלא בזמן ביקור

יש לשים לב שאת רשימת הציוד שהמשפחות מביאות יש לאשר מול חמ"ל הכלא – לא את כל הציוד ניתן יהיה להכניס. פריטים שאינם מאושרים להכנסה לכלא הם אוכל (גם לא קופסאות שימורים או מוצרים סגורים), כסף, סיגריות, בגדים שמכילים כפותרים או רוכסן, חפצים חדים, שבירים או דליקים, כרית, איפור, מוצרי חשמל, כלים חד פעמיים ועוד.

רשימת המוצרים שמאושרים ואסורים להכניס אל כותלי הכלא מתעדכנת מעת לעת, ולכן יש לוודא מול החמ"ל של הכלא אילו מוצרים ניתן  או אסור להכניס טרם הביקור.

סדר יום, זכויות וביקורים של אסירים בכלא 6
סדר יום, זכויות וביקורים של אסירים בכלא 6

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!