האם חקירה לגבי שותף עסקי היא חוקית?

שותפים עסקיים צריכים להיות מחויבים זה לזה מבחינה משפטית – בחלוקת התשלום, בחלוקת העבודה ועוד. כמו כן, חשוב שתשרור ביניהם תמיכה והדדיות כיוון שאלה הבסיס לעבודת צוות טובה. יש מצבים קיצוניים בהם שותף עסקי אחד פוגע בשותף אחר – לוקח לו כסף, מבזבז לו זמן, פוגע בעסק המשותף שלהם ועוד. המקרים הללו מאתגרים הן מבחינה רגשית והן מבחינה טכנית – האם מותר לשותף הפגוע להתנגד ואף לעקוב אחרי השותף השני או לתבוע אותו?!

 

חוקר פרטי – לא רק בסרטים

לכולנו יש בראש סרטים על חוקרים פרטיים, בהם הם עושים פעולות לא הגיוניות ומצילים את העולם. המציאות שונה במקצת – אמנם יש חוקרים פרטיים שעוקבים אחרי אחרים, אך הם עושים פעולות מעקב פשוטות – צילום, איסוף מידע ועוד. החוקר צובר את הידע הדרוש על מנת לעזור למי ששכר אותו להבין את הפעולות של האיש שעוקבים אחריו. בילוש חקירות הוא תחום שנוגע לעולם העסקי, במידה ושותף אחד נוהג בצורה לא הוגנת.

 

האם מותר לעקוב אחר שותף עסקי?

התשובה היא פשוטה – כן. למעשה, ניתן לעקוב אחר כל אדם במידה ויש צורך. חשוב לחקור היטב בעצמכם לפני שפונים לחוקר פרטי, זאת כדי למנוע מצבים מביכים, או כדי לנסות ליישר את ההדורים ביניכם לפני שעושים צעדים קיצוניים. במידה והשותף העסקי שלכם פוגע בכם כלכלית או עסקית, אתם רשאים להעסיק חוקר שיעקוב אחריו, אבל מומלץ קודם לנסות לדבר איתו ולהבין את המצב מולו.

 

כמה עולה חוקר פרטי?

המחיר של חוקר פרטי איננו קבוע, בשונה מתחומים אחרים. הדינמיות של המחיר נובעת מכך שהחקירות שונות זו מזו – יש חקירות קצרות, יש חקירות שמצריכות הרבה עבדוה בשטח ויש עוד פרמטרים שמשפיעים על המחיר. כל חוקר מתמחר את החקירה לפי המחירים שלו – חקירה פשוטה יכולה להסתכם במאות בודדות של שקלים, וחקירה מסובכת יכולה להגיע לאלפי שקלים. לפרטים נוספים – מחיר חוקר פרטי.

איך לבחור חוקר פרטי?

  1. חשוב לבחור חוקר פרטי מומלץ, כיוון שזו אינדיקציה נהדרת למקצועיות שלו. חוקר שלקוחותיו ממליצים עליו הוא חוקר שעושה את עבודתו נאמנה.
  2. חפשו אחר חוקר פרטי שמתמחה בסוג החקירה שלכם.
  3. סרקו את האופציות השונות באינטרנט, יש הרבה אתרים של חוקרים, ונסו למצוא את החוקר המתאים לכם הן מבחינה כלכלית והן מבחינה מקצועית.

 

סיכום

חוקר פרטי יכול לבצע כל עבדוה שתבקשו, אפילו מעקב אחר שותף עסקי. במידה והשותף שלכם פועל בצורה לא חוקית, מותר לכם לפעול כנגדו ואין בכך עבירה על החוק. חוקר פרטי שעושה את עבודתו בצורה חוקית ידאג לתת לכם את הפרטים החשובים, מבלי לפגוע בזכויותיו של מי שעוקבים אחריו. כמו כן, המחיר של חוקר פרטי משתנה לפי המבצעים השונים, כיוון שכל חקירה שונה מאוד מבחינת היקף הזמן וההשקעה של החוקר.

 

האם חקירה לגבי שותף עסקית היא חוקית
האם חקירה לגבי שותף עסקית היא חוקית

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!