איך להתגרש בצורה חכמה וללא פגיעה ברגשות

פעמים רבות, הליך הגירושין נוטה להיות מכוער. במקרים רבים, צד אחד יוצא "מנצח", והצד השני יוצא "מפסיד", וההליך כולו מתנהל תוך פגיעה ברגשות שני הצדדים. בחברה הישראלית מבינים את המצב הלא פשוט הזה, ופועלים על מנת לשנות אותו. בשנים האחרונות, בני זוג רבים בוחרים לנסות להתגרש בצורה חכמה, תוך הימנעות מפגיעה ברגשות. מדובר במטרה נעלה, אך קשה להשגה.

השאלה שבה נתקלים בני זוג רבים היא איך לעשות את זה? במאמר זה ניתן לכם 4 טיפים וקווים מנחים אשר יסייעו לכם להתגרש בצורה הכי טובה שיכולה להיות.

 

הסכם ממון

הסכם יחסי ממון נועד להגדיר כיצד יחולקו נכסיהם של בני זוג נשוי עם סיום נישואיהם בשל פטירה של אחד מבני הזוג, או גירושין. ההסכם נעשה בין בני זוג נשואים, או כאלה שעתידים להינשא. זוגות גרושים רבים אשר חתמו על הסכם ממון טרם הגירושין, מדווחים על הליך נעים יותר לשני הצדדים. הסכם שנחתם תוך כדי נישואים, או רגע לפני שהזוג התחתן, בעצם נחתם בזמן בו היחסים בין הצדדים טובים, ולכן הסכמים מסוג זה נוטים להיות הוגנים, ומיטיבים עם שני הצדדים.

 

להתגרש בצורה חכמה – חישבו על טובת הילד

על מנת להימנע מפגיעה ברגשות של שני הצדדים, יש צורך במציאת מטרה משותפת. במקום לערוך הליך גירושין שמתמקד בשאלה "מי מרוויח יותר?", יש לערוך הליך שמתמקד אך ורק בטובת הילד. על ידי מציאת מטרה משותפת, הליך הגירושין יהיה נעים יותר לשני הצדדים, וכמובן נעים ומיטיב יותר עבור הילד. אם שני הצדדים בהליך יוותרו על האגו, ועל האינטרס האישי, ובמקומם ישימו את טובת הילד המשותף לנגד עיניכם, הם יהנו מהליך גירושין הוגן, חכם, ונעים.

משמורת משותפת

כאמור, יש להוציא מהמשוואה את השאלה "מי מרוויח יותר מהגירושין?", ולהתחשב בשני הצדדים המעורבים. בהליך גירושין, הכרעת בית המשפט הכואבת ביותר היא ההכרעה על המשמורת על הילד המשותף. במקרים בהם לשני הצדדים יש יכולת להיטיב על הילד, יש לנסות להגיע להסדר משמורת משותפת. הסדר זה אומר ששני ההורים מגדלים את הילד בהיקף שווה, או כמעט שווה. בנוסף, משמורת משותפת מונעת מהילד להיפרד מאחד ההורים, כמו שקורה לא פעם במקרים של משמורת מלאה של אחד הצדדים בלבד. אם הדבר מתאפשר, משמורת משותפת היא האפשרות ההוגנת ביותר, והנעימה ביותר לשני הצדדים המעורבים, וגם לילד.

 

סיכום

בהליך הגירושין, נאלצים שני המעורבים לחלק ביניהם את כל המשותף להם – מחשבון הבנק המשותף ועד הילד. הליך זה נוטה להיות לא נעים, ולהיטיב רק עם אחד הצדדים. בניגוד למציאות הקודרת הזאת, זוגות רבים מעוניינים לחוות הליך גירושין נעים והוגן. הצעדים אותם הצגנו לכם במאמר זה, יסייעו לכם להתגרש בתבונה וללא פגיעה ברגשות.

 

איך להתגרש בצורה חכמה וללא פגיעה ברגשות
איך להתגרש בצורה חכמה וללא פגיעה ברגשות

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!