בניית פרגולה ללא אישור בבסיס מילואים: מהן ההשלכות?

חוק הפרגולות והשלכותיו בבנייה שאינה חוקית הינו זהה, בין אם נבנה בבסיס מילואים ובין אם נבנה ללא אישור במקום אחר. המאמר יתאר את ההשלכות של בניית פרגולה ללא אישור בבסיס מילואים.

 

מדוע בונים פרגולות בבסיס מילואים?

פרגולות הנבנות בבסיסי מילואים או עבור בסיסי חיילים סדירים משמשות אותם להתמקמות, התארגנות או מנוחה בצל. כאשר מבצעים אימונים בשמש וחשופים אליה רוב שעות היום, חייבים להתקין מקום עם סוכך להתרעננות. המטרה של הפרגולה אינה קשורה לעיצוב אלא לפרקטיות בלבד. אך גם בצבא, חייבים לקבל אישור לבניית הפרגולה הכפוף לחוק הפרגולות.

 

כיצד ניתן לקבל פטור מהרשויות כשבונים פרגולה?

בין אם בונים פרגולת אלומיניום ובין אם בונים פרגולת עץ בבסיס מילואים או בבית, במידה והיא לא תהיה גדולה בעשרים וחמש אחוז משטח הקרקע או מעל 50 מ"ר, לא תזדקקו להיתר מיוחד. בניית פרגולה במידות אלו היא חוקית בלי קשר לחומר ממנו היא נבנית. כדי שתהיה יציבה ניתן לבנות אותה מעץ מסיבי או מאלומיניום חזק.

 

באלו מקרים מבקשים היתר לבניית פרגולה?

כאשר מתכננים לבנות פרגולה של יותר מ- 20 מ"ר יש לדוות לרשויות באמצעות טופס מקוון ולצרף את אישור מהנדס הבניין המעיד על פרגולה בטיחותית. ניתן להגיש את הטופס עד 45 יום ממועד הקמתה. התשובה לעיתים מתאחרת במידה ונתקעים בבירוקרטיה, אך התשובה הרשמית מגיעה בדרך כלל לאחר 45 יום. גם לאחר ההיתר אסור לשנות את השלד של המבנה. במידה וצריך במהלך השנים לשפץ ולעשות שינוי, צריך לבדוק אם יש צורך בהיתר נוסף.

 

מה עושים אם אין אישור לבניית הפרגולה?

הרשויות לא נותנות אישור לפרגולה במידה והן חושבות שהיא אינה יציבה. צעד זה למעשה מעורר בעיות שעלולות לסכן את המשתמשים בפרגולה ולכן אין זה בהכרח דבר רע. במקרה כזה מקבלים הנחיות כתובות לתיקון הפרגולה ויש לערוך את השינויים הדרושים. העניין נבדק שוב ורק לאחר התיקון ואישורו ניתן ההיתר.

 

מהן ההשלכות של בניית פרגולה ללא אישור בבסיס מילואים?

כשבונים פרגולה ללא היתר יכולים בקלות להסתבך עם החוק או השכנים. בדרך כלל העונש על עבירה כזו יגרור קנס כספי. בבסיס מילואים הקמת פרגולה ללא היתר תגרור תביעה משפטית כיוון שהיא מסכנת את בטיחותם של אנשי המילואים או החיילים. במקרה של פגיעה פיזית עקב קריסת הפרגולה העונש יהיה אף חמור יותר בהתאם לתוצאות הפגיעה ולרשלנות. בשל העובדה שבניית פרגולה ללא היתר כלולה בין המבנים הדורשים היתר, העבירה נחשבת לפלילית. במקרים חמורים ניתנים גם צווי הריסה ואף עונש מאסר. בתי המשפט מחמירים עם בנייה שאינה חוקית על מנת להתריע מפני הזילות בחוק ולמנוע עבירות דומות. על פי החוק מי שבונה ללא היתר צפוי לקנס כספי גבוה ומאסר בפועל עד שנתיים.

 

בניית פרגולה ללא אישור בבסיס מילואים מהן ההשלכות
בניית פרגולה ללא אישור בבסיס מילואים מהן ההשלכות

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!