החזר מס ליוצאים לחופשה ללא תשלום – מה החוק אומר בנושא

חופשה ללא תלום הפכה למטבע לשון שגור מאז החל משבר הקורונה, במהלכו יצאו מאות אלפי עובדים בארץ לחופשה כזו. רבים מעובדים אלה קיבלו דמי אבטלה בזמן ההמתנה לחזרה לשגרה, אבל כעת הם זכאים לקבל גם החזרי מס, בגלל השינויים ברמת ההכנסה לאורך שנת המס. מה אומר החוק בנושא החזר מס ליוצאים לחופשה ללא תשלום?

 

החזר מס ליוצאים לחופשה ללא תשלום – למה מגיע לכם החזר מס בעקבות חל"ת?

שיעור המס אותו אתם משלמים למס הכנסה נקבע לפי השכר החודשי המשוער, כפי שדווח על ידי המעסיק שלכם לרשויות המס.

יחד עם זאת, אם בשלושה חודשים ראשונים של השנה הרווחתם לדוגמא 8000 ש"ח בחודש, אבל אז יצאתם לחל"ת ולא קיבלתם שכר כלל, ,או קיבלתם דמי אבטלה, הרי שגובה ההכנסה השנתית שלכם ירד באופן משמעותי.

לכן, עבור חודשים בהם עבדתם ושילמתם מס, אתם זכאים לקבל החזר.

 

איך תדעו אם מגיע לכם החזר מס בעקבות חל"ת?

מטבע הדברים, כל שכיר שיצא לחל"ת לאורך שנת המס, זכאי לקבל החזר מס בגובה כזה, או אחר.

הסיבה לכך היא הירידה ברמת ההכנסה השנתית, שנוצרת בגלל חל"ת ויציאה לאבטלה, שבגינה אתם זכאים להחזר.

בדיוק מסיבה זו, גם עצמאים שאיבדו הכנסה בגלל המשבר, אך שילמו מס לאורך החודשים הראשונים של השנה, בהתאם לגובה ההכנסה החודשית שלהם, זכאים להחזר מס.

איך מקבלים החזר מס בעקבות חל"ת?

בימים כתיקונם, עובד שיצא לחל"ת ומקבל דמי אבטלה, צריך לעשות תיאום מס, אבל משבר הקורונה והריבוי של עובדים בחל"ת הביא את רשות המיסים לקבוע כללים אחרים, כדי להקל על המערכת ולכן כיום עובדים בחל"ת המקבלים דמי אבטלה אינם נדרשים לבצע תיאום מס.

 

איך מגישים בקשה להחזר מס בגין חל"ת?

כדי לקבל החזר מס בגין חל"ת, רבים מעדיפים לפנות לגוף מקצועי, שיכול להגיש את הניירת הדרושה בלי טעויות, לאפשר לכם למצות את הכספים המגיעים לכם עד תום ואף לבדוק אם מגיע לכם החזר גדול יותר בגלל אינספור סיבות אפשריות נוספות. אולי אף מגיע לכם החזר מס על 6 השנים האחרונות, שכן לאחר 6 שנים חלה התיישנות על החזרי מס ולכן כדאי לבדוק את העניין.

 

יחד עם זאת, ניתן גם להגיש בקשה עצמאית, ,על ידי מילוי טופס 135- בקשה להחזר מס – אליו יש לצרף מסמכים רלוונטיים, כמו טופס 106 ממקום העבודה, אישור שנתי עם קבלת דמי אבטלה מביטוח לאומי וכן הלאה.

 

לסיכום

הגשת בקשה להחזר מס יכולה להפתיע אתכם ולספק לכם סכומי כסף נכבדים של כמה אלפי שקלים ואף יותר – בהתאם לרמת השכר שלכם ולגובה המס ששילמתם.

פנייה לגוף מקצועי יכולה להגדיל את הסכום שתקבלו ולוודא תהליך מהיר.

רוצים לקבל כסף מהמדינה? בקרו באתר אינדיגו וגלו איך עושים זאת.

החזר מס ליוצאים לחופשה ללא תשלום – מה החוק אומר בנושא
החזר מס ליוצאים לחופשה ללא תשלום – מה החוק אומר בנושא

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!