פטור ממס הכנסה: כל הפרטים הכי חשובים

לפני שמתחילים בהליך כזה או אחר, מוטב להכיר את כל הפרטים הרלוונטיים לאותו ההליך. ככל שהליך מורכב או מסובך יותר, כך הכרה או הבנה של כל הפרטים הכלולים בו, תאפשר לכם נקודת מבט טובה יותר, גם לפני שמתחילים את ההליך וגם בעיצומו. כאשר מדובר על סיוע לקבלת הזכויות של אנשים חולים, החשיבות בשליטה בפרטים היא בכלל משמעותית. במאמר הבא נסקור את כל הפרטים החשובים שצריך לדעת על פטור ממס הכנסה.

 

כיצד מקבלים פטור ממס הכנסה?

מכיוון שפטור ממס הכנסה נחשב לאחד מהפטורים המשמעותיים ביותר מבחינת החסכון הכספי שהוא מקנה, רבים מאיתנו תוהים למי מגיע פטור ממס הכנסה. את התשובה לכך ניתן בחוק. לפי לשון החוק, אדם שנקבעו לו 90% נכות עקב לקות מסוימת ממנה הוא סובל, יכול להיות זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

האם פטור ממס הכנסה הוא על כל ההכנסה?

פטור ממס הכנסה הוא על כל סוג מסוים של הכנסה. בין אם מדובר על ההכנסה שלכם מעסק שאתם מנהלים, ההכנסה שלכם ממשכורת שאתם מקבלים מהעבודה או על שכירות שמשלמים לכם אחת לחודש. בכל אופן, כדי לקבל את הפטור באופן מלא על כל סוגי ההכנסה, אתם מחויבים לעמוד בתקרה מסוימת שנקבעת באופן שנתי. חציית הסכום המדובר תגרום לכך שתשלמו מס באופן חלקי.

 

הפטור ניתן לתקופת זמן קבועה?

התשובה היא לא חד משמעית. אם נקבעו לכם אחוזי נכות קבועים, עקב נכות קבועה כמו קטיעת גפה, הפטור יהיה קבוע. אם נקבעו לכם אחוזי נכות זמניים, עקב פציעה שיכולה להחלים, הפטור יהיה קצוב בזמן.

 

אילו מקרים יכולים לזכות בפטור ממס הכנסה?

ישנם מקרים רבים שיכולים להוביל אדם למצב של נכויות חמורות מהזכות בפטור. בין היתר, ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עקב החמרה של מחלה קשה, עקב תאונת דרכים או עבודה ועקב פציעה.

 

מהי וועדה רפואית?

המקום שיקבע את אחוזי הנכות שלכם בעבור לקות כזו או אחרת, הוא מקום שקרוי "וועדה רפואית". הוועדה הרפואית שוכנת בביטוח הלאומי, והיא מורכב מלפחות רופא אחד, שיבחן את המצב הבריאותי שלכם ויקבע את אחוז הנכות.

 

כיצד ניתן לקבל החזרי מס?

מקבלי פטור ממס הכנסה רבים זכאים לקבל החזרי מס גבוהים במיוחד. אם מקבל הפטור היה בעל הלקות שבעבורה הוא קיבל את הפטור, הוא יכול לקבל החזרי מס רטרואקטיביים על התקופה בה הוא היה זכאי לפטור אך לא נהנה ממנו.

 

האם ניתן לקבל פטור חלקי עבור אחוזי נכות נמוכים יותר?

אנשים רבים ניצבים מול הוועדה הרפואית, ונקבעים להם אחוזי נכות נמוכים מדי, כאלו שלא מזכים בפטור. אם נקבעו לכם מתחת ל-90% נכות ומעל ל-75% נכות, תהיו זכאים להקלות מס בקופת הגמל בלבד.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!