האם חייל בקבע יכול לתבוע תביעת תאונת עבודה?

אתם חיילים ונפגעתם בתאונת עבודה, כמובן לא תאונה מבצעית, אלא אירוע שהתרחש במהלך עבודתכם, או בדרך אליה? תופתעו אולי לשמוע, אבל גם אתם זכאים להגיש תביעה למוסד לביטוח הלאומי ולקבל דמי פגיעה, ואף קצבת נכות מעבודה. מה זה אומר? מה כולל ההליך? ואיך מגישים את התביעה? כל הפרטים במאמר הבא

 

הגשת תביעת תאונות עבודה לחייל בקבע – האם זה אפשרי?

אז כפי שכבר מן הסתם הבנתם, התשובה היא כן. כמובן כמו בכל הגשת תביעה והליך מול המוסד לביטוח לאומי, כדאי לכם להתייעץ לפני כן עם עו"ד תאונות עבודה, ועדיין, עליכם לדעת שחיילים בקבע, שוטרים, סוהרים, וכל אנשי כוחות הביטחון, אלו שנפגעו בפעילות שאינה מבצעית, יכולים להגיש תביעה למוסד לביטוח הלאומי כנפגעי עבודה. חשוב לדעת, אם התאונה כן התרחשה במהלך פעילות מבצעית, או במסגרת אימון בהכנה לשירות מבצעי, המוסד המוסמך לטפל בתביעה, אליו גם יש להגיש אותה, הוא אגף שיקום נכים במשרד הביטחון.

 

אם אני חייל קבע בחצי שנה הראשונה שלי, לאן עלי להגיש את התביעה?

כמו כל חייל צה"ל בשירות לחובה, שמגיש תביעה למשרד הביטחון במקרה שנפגע בתאונה, גם לא מבצעית, כך גם חייל צה"ל שהמשיך לשירות קבע מיד בתום שירות החובה שלו. אם הוא נפגע במהלך חצי השנה הראשונה, התביעה כאמור לא תוגש למוסד לביטוח לאומי, אלא למשרד הביטחון. כמובן, אם יש לכם ספק, מומלץ לפנות להתייעצות עם עו"ד תאונות עבודה.

 

איך עובד ההליך? ומי הזכאים להגיש תביעה במוסד לביטוח לאומי?

כאמור, מדובר באנשי קבע שמשרתים באחד מגופי הביטחון, צה"ל, משטרה, שב"ס, משרד ראש הממשלה, משמר הכנסת, והמשמר האזרחי. כל אחד מהם שנפגע במהלך השירות אך לא בפעילות מבצעית או במסגרת אימון מבצעי.

  • הגשת התביעה – עליכם למצוא באתר המוסד לביטוח לאומי טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה בעבודה, והודעה על פגיעה בעבודה. שימו לב שאפשר לעשות זאת באופן מקוון באתר, ולצרף את המסמכים הרלוונטיים. אם אתם רוצים, ניתן כמובן להדפיס את הטופס ולהגישו באופן ידני באתר המוסד לביטוח לאומי, או באמצעות שליחתו בדואר או בפקס לסניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב לביתכם. הגשה בתיבת השירות של הסניף גם באה בחשבון.
  • מילוי פרטים וחתימה על סודיות רפואית – עליכם למלא בטופס התביעה את כל הפרטים הרלוונטיים לפגיעה ולעבודה שלכם כרגע. בנוסף, תצטרכו לחתום על טופס בו אתם מוותרים על הסודיות הרפואית המגיעה לכם לפי חוק.
  • קבלת דמי הפגיעה – אם המוסד לביטות לאומי מאשר לכם, תוכלו לקבל דמי פגיעה, הם משולמים עד מקסימום 13 שבועות, ולא יהיו יותר מ1,201.63 ₪ ליום. מה שכן, אם נותרתם עם נכות, תוכלו להיות זכאים לקבלת גמלת נכות מהעבודה.
  • הגשת תביעה לקבלת גמלת נכות מהעבודה – כמובן, אם נותרתם נכים, מלבד דמי הפגיעה עצמה, תוכלו להגיש תביעה ולקבל גמלת נכות מהעבודה. בדיוק המקרה לדבר עם עו"ד תאונות עבודה, שיכווין אתכם לטענות שעליכם לרשום בתביעה לגמלה.
  • בדיקה על ידי ועדה רפואית – לאחר שתגישו את התביעה לקבלת דמי נכות, עם כל המסמכים הרלוונטיים, תוזמנו לבדיקה על ידי ועדה רפואית. שימו לב, שמדובר בבדיקה קריטית, אליה יש להתייחס ברצינות, וכמובן להתייעץ עם עורך דין לפני שעוברים אותה.
  • קביעת דרגת הנכות וקבלת הגמלה – אם תוגדרו כנכים על ידי הוועדה, היא תקבע מה רמת הנכות שלכם, ועל פי זה תקבלו גם את הקצבה.
  • ערעור – אם לא נקבעה דרגת נכות, תוכלו להגיש ערר בפני בית הדין האזורי לעבודה. גם בנושא הזה, כדאי מאוד להתייעץ עם מביני עניין.

לסיכום, התייעצות עם עו"ד תאונות עבודה, יכולה להיות קריטית עבורכם, ביחס לשאלה אם תקבלו גמלת נכות, ואפילו אם תקבלו את דמי הפגיעה מגיעים לכם. חייל בשירות קבע יכול לתבוע תביעת עבודה, וחבל שתפספסו את הזכויות המגיעות לכם.

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!