הורדת / העלאת פרופיל ל-25

השירות הצבאי הוא פרק משמעותי בחייו של כל אדם. גיוס לצבא לתפקיד מאתגר הוא משאת נפשם של רבים, עם זאת, לא תמיד המצב הרפואי הפיזי או הנפשי מאפשר בכלל  להתגייס לצבא. מועמדים לגיוס  שאינם יכולים  להתגייס בשל מצבם הרפואי, יוכלו עדיין לתרום את חלקם לצבא עם פרופיל מיוחד שיאפשר להם להתנדב בהתאם ליכולות שלהם. מדובר בפרופיל 25 ועל כך במאמר הבא.

 

הפרופיל הצבאי

פרופיל צבאי הוא נתון שקובע לגבי הגיוס והשיבוץ בצבא. הפרופיל קובע את הכשירות של החייל לבצע תפקידים בזמן השירות הצבאי. האפשרות העומדת לפני הצבא להעריך את מצבו הבריאותי וכושרו של המועמד לגיוס היא באמצעות הערכת הפרופיל אשר מציג באופן הטוב ביותר והאובייקטיבי את יכולתו של המתגייס.

לעיתים, הפרופיל שנקבע אינו מתאים למצבו הרפואי האמיתי של המועמד לגיוס. יש מצבים שנקבע פרופיל גבוה שאינו מתאים ליכולות של המועמד, ויש מצבים שנקבע לו פרופיל נמוך על אף שמצבו הבריאותי השתפר, או שחלה נסיגה במחלה. במצב כזה טבעי שגם הפרופיל יעלה. להעלות פרופיל צבאי אינו הליך פשוט, עם זאת אפשרי לביצוע, ובעיקר עם סיוע של עורך דין מקצועי בתחום.

 

פרופיל 25

מי שלא עומד בפרופיל שנדרש לצורך גיוס לצבא וקיבל פרופיל 21 או 24, שנקבע מטעמים פיזיים גופניים או נפשיים, יקבל פטור משירות צבאי. כדי להתנדב לצבא על המועמד לעלות לפרופיל 25. מתנדבים יכולים לעבור טירונות (עיונית של 5 ימים) וקורסים שונים, ואפילו לצאת לקצונה.

הורדת העלאת פרופיל ל-25
הורדת העלאת פרופיל ל-25

 

באילו תפקידים ניתן לשרת בצבא עם פרופיל 25

מועמד לשרות בטחון שמבקש להתנדב והפרופיל שלו עלה  ל- 25, יכול לשרת בתפקידים רבים ומגוונים ובין היתר: במקצועות המחשב, משאבי אנוש, הדרכה, מודיעין, וכולי.

הקבלה לתפקיד תלויה בצורך של הצבא ובליקויים הרפואיים שיש לחייל. יש תפקידים שנדרש להם מיון קצר צבאי כמו תפקידי הוראה והדרכה (מורה חיילת, משק/ת הוראה והדרכה וכולי), תפקידים שקשורים לדוברות (כתב/ת צבאיים, עיתונאי/ת צבאי, שרטט/ת גרפית), תפקידים שקשורים לכוח אדם (מאבחנ/ת פסיכוטכנית וכולי). ויש גם תפקידים שלא נדרש להם מיון קדם צבאי. למשל בתחום ההוראה וההדרכה (עובד/ת חקר מודיעין), במקצועות המחשב (מנהל רשת,  משאבי אנוש (משק/ית תנאי שירות) וכולי.

 

הליך  הקבלה להתנדבות

מועמד שנקבע לו פרופיל 21 הקובע פטור משרות בצבא, אשר רוצה למרות הכל להתנדב לצבא, צריך לפתוח תיק התנדבות, ולצרף מסמכים רפואיים. המסמכים יעברו לגורמים צבאיים שיבחנו אם המתנדב יכול  להשתבץ לתפקיד התנדבותי מתאים בפרופיל 25. לאחר השלב הזה יעבור התיק ללשכת הגיוס, ויחל הליך של שיבוץ הכולל ראיון אישי, בדיקת יכולת אישית, העדפות  אישיות ושיבוץ בתפקיד המתאים. לפעמים עוד בטרם הגיוס הראשון, על המועמד להעביר לצבא מסמכים רפואיים המעידים כי מצבו הרפואי של יציב. אם יש החמרה במצב, והצבא לא מאשר את המסמכים הרפואיים מועד הגיוס יכול להידחות.

מתנדב שקיבל פרופיל 25 זמני יחויב להופיע בפני וועדה רפואית, עם התקרבות סיום התוקף של הפרופיל הזמני, לעדכן את הפרופיל שלו ולהשלים את השירות.

 

איך ניתן להעלות את הפרופיל ?

כאמור, מועמד לשרות הביטחון אשר נקבע לו בצו ראשון פרופיל נמוך, והוא רוצה להתגייס לתפקיד אתגרי בצבא, יכול לנסות ולהעלות את הפרופיל .

כדי להעלות את הפרופיל על המועמד לערער על הפרופיל שהותאם לו בצו הראשון. הערעור יוגש בתוך 30 ימים מקביעת הפרופיל הראשונה ויצורפו אליו מסמכים רפואיים.

 

העלאת פרופיל יכולה להיות באמצעות שיקום, טיפולים רפואיים, והערכת רפואית מחודשת. עם זאת, פרופיל 25 מוגדר כפרופיל של מי שהתקבל לתפקיד התנדבותי בלבד, ולפיכך קשה להעלות אותו.

כדי להעלות את הפרופיל על החייל להוכיח שחל שינוי משמעותי במצבו הרפואי או שקיבל טיפול חדש שמבטיח השתפרות המצב הבריאותי שלו. במידה והערעור מתקבל, יוזמן המועמד לוועדה רפואית

בהתאם והיא תעריך  מחדש את מצבו של החייל. כמו כן, גם על החלטתה של הועדה הרפואית הזו ניתן  להגיש ערעור.

כדי לנסות להעלות את הפרופיל מומלץ להיעזר בעורך דין המומחה בדיני צבא שיוכל לייעץ ולסייע משפטית בנושא. עורך הדין יסביר לחייל את זכויותיו וחובותיו בדין הצבאי, וייתן לו יעוץ משפטי בכל הקשור לעדכון והעלאת הפרופיל.

תהליך הורדה או העלאה של פרופיל בצהל (2)

 

הועדה הרפואית

הועדה הרפואית המתכנסת לדון בערעור על פרופיל שנקבע, כוללת מספר רופאים בעלי התמחויות בבעיות הרפואיות של החייל. הועדה דנה במספר תיקים גם יחד, והיא בודקת את המסמכים הרפואיים שהוגשו, ואת מסקנות ההערכה הרפואית בצו הראשון. רצוי לצרף למסמכים הרפואיים גם חוות דעת אשר ניתנה על ידי גורם מקצועי, שכן יש ביכולתה להשפיע על העלאת הפרופיל.

 

האם חשוב להתכונן לוועדה הרפואית ?

הועדה מבקשת למנוע נזק עתידי למועמד ומעוניינת להתאים לו את התפקיד הנכון ביותר עבורו. על כן, יש להתכונן לקראת ההתייצבות בוועדה. במסגרת הוועדה, חשוב להדגיש שהעלאת הפרופיל לא תסכן את החייל בתפקידו ויש להצטייד במסמכים רפואיים רלוונטיים למצבו הרפואי של החייל.

היה והועדה דוחה את הערעור, ניתן לערער גם על החלטתה זו לערכאה גבוהה יותר שתעריך שוב את היכולת המקצועית של החייל למלא תפקיד הדורש פרופיל גבוה יותר. גם כאן צריך להצטייד במסמכים מעודכנים מרופא משפחה ומומחים רפואיים, שישכנעו את רופאי הועדה להעלות את הפרופיל הרפואי של החייל.

הליך כזה רצוי לבצע בעזרת עורך דין מומחה בתחום שמכיר את התקנות לפיהן נקבע הפרופיל הצבאי.

תפקידו של עורך דין צבאי בתהליך עדכון הפרופיל

 

חשיבותו של עורך דין מלווה בבקשה לשינוי פרופיל

אין זה פשוט להעלות פרופיל של מועמד שנקבע כי אינו כשיר לשרת בצבא, אולם זה אפשרי בעזרת עורך דין  מקצועי בתחום דיני הצבא בכלל, ובשינוי של פרופיל צבאי בפרט. עורך דין מנוסה בכל הקשור לוועדות רפואיות צבאיות, ובעל הכרות טובה עם המערכת הצבאית יכול לסייע בתהליך של העלאת הפרופיל. עורך הדין נחוץ כדי לסייע בהכנת תיק הערעור על כל מסמכיו, הגשתו, ייעוץ בטרם ההופעה בפני הועדה הרפואית, והדרכה  בכל מה שנוגע לזכויות המשפטיות.

 

אם אתם זקוקים לעזרת עורך דין מקצוען ומנוסה בנושא של  שינוי הפרופיל הצבאי – עורך הדין ניר לסטר הוא הכתובת הנכונה עבורכם. עורך הדין לסטר הינו בעל ניסיון מקצועי רב שנים בכל הקשור לדיני צבא, ולשינוי פרופיל צבאי, וזאת לאחר שטיפל במקרים רבים דומים. הוא מקושר למומחים רפואיים לצורך השגת חוות דעת רפואית, מכיר הייטב את הנהלים הצבאיים ואת המשפט  הצבאי. עורך הדין ניר לסטר ילווה אתם בנאמנות ומקצועיות לאורך כל ההליך, כך שהצלחתכם מובטחת ללא כל ספק.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!