5 התביעות הכי נפוצות נגד הביטוח הלאומי

בישראל ישנן מספר זכויות הקבועות בחוק לכל אזרח באשר הוא. מיצוי של הזכויות האלה יכול לעזור לכם להתמודד עם פגיעות שונות, לכן חשוב מאוד להכיר את כלל הזכויות שמוקנות לכם ואת הדרכים למצות אותן. ריכזנו עבורכם את התביעות הכי נפוצות נגד ביטוח לאומי וכיצד ניתן להגיש אותן.

 

תביעה בגין נכות כללית

תביעת נכות כללית היא תביעה לשם קבלת קצבה חודשית, שיכולה להיות מוגשת על ידי כל אדם שסובל מליקוי שמגביל אותו בהתנהלות בחייו, ושכושר ההשתכרות שלו נפגע כתוצאה מליקוי זה. ליקוי מוגדר בחוק כבעיה רפואית או נפשית שנגרמה על ידי פציעה או מחלה.

בכדי לקבל את ההכרה בנכות יש צורך להגיש תביעה לביטוח לאומי. לתביעה זאת יש לצרף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים למקרה הנכות. ישנן מספר דרגות של קצבה שניתנות החל מאחוזי נכות של 60%. עורך דין ביטוח לאומי יכול לעזור לכם לקבל את הקצבה המגיעה לכם.

 

תביעה לביטוח לאומי בשל תאונת עבודה

תאונות עבודה הן תאונות שהתרחשו בזמן שעות העבודה או במהלך ההגעה או החזרה מהעבודה ואליה. במקרים של תאונות עבודה שגרמו לנזק ארוך טווח ושאין בכוחם של ימי המחלה לתת מענה לנזק, ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי לשם קבלת פיצוי על הנזק שנגרם. ניתן לקבל פיצוי מביטוח לאומי על נזקי גוף שונים שהתרחשו כתוצאה מהתאונה, וגם לקבל קצבה חודשית כתוצאה מאובדן כושר עבודה.

 

תביעה להכרה כנפגע פעולות איבה

בישראל, מאז שנת 1970 ישנו חוק שמבטיח את הפיצויים לכל מי שנפגע בפעולת איבה. במקרים בהם אדם סובל מנזק שנגרם כתוצאה מפעילות טרור או מניסיון למנוע את אותה פעילות, ניתן להגיש תביעה להכרה כנפגע פעולות איבה. במידה ותביעה זאת מתקבלת, ניתן לקבל פיצויים שונים בהתאם לרמת הפגיעה שנגרמה.

 

תביעה לקבלת דמי אבטלה

כל אזרח ישראלי חייב בתשלום מס למוסד לביטוח לאומי. מס זה משולם בין היתר בכדי לדאוג לאותו משלם בעת שהוא אינו מוצא עבודה ולא מצליח לייצר הכנסה. בזמן זה כל מי שעבד כשכיר תקופת זמן של שנה ומעלה זכאי לקבלת קצבה חודשית הקרויה דמי אבטלה. בכדי לקבל את הקצבה הנ"ל יש צורך לדווח על אי העסקה וחיפוש עבודה.

 

תביעה לקבלת גמול סיעודי

מצב סיעודי הוא מצב בו אדם מסוים זקוק לקבלת סיוע לביצוע פעולות פשוטות בשגרת היום יום. במצבים אלו נדרש עובד סיעודי שישהה עם האדם הסיעודי 24 שעות ביום ויעזור לו בביצוע פעולות אלה. כל אדם שמגיע למצב סיעודי, יכול לבקש לקבל את גמול הסיעוד. ניתן לקבל גמול זה בכסף או בעובד סיעודי מטעם ביטוח לאומי. במקרים של ביטוחים סיעודיים, קיים כפל תשלומים, לכן גם אם יש לכם ביטוח מטעם גוף אחר, שווה להגיש בקשה לביטוח לאומי.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!