כמה זמן לוקח לקבל דרכון גרמני בדרך כלל?

הוצאת דרכון אירופאי, ובמיוחד כזה של אחת המדינות המשמעותיות באיחוד האירופאי, כמו מדינת גרמניה, מהווה את חלומם של ישראלים רבים, המעוניינים לנצל וליהנות משלל ההזדמנויות והיתרונות של דרכון גרמני. אז אם אתם מעוניינים לבדוק את זכאותכם ולהתחיל בתהליך, כדאי שתדעו כמה זמן לוקח בדרך כלל לקבל דרכון גרמני

 

מי יכול להוציא דרכון גרמני?

לדרכון אירופאי, ובמיוחד דרכון גרמני, קיימים יתרונות רבים, כמו פטור מוויזה לארה"ב, הטבות מס שונות ועוד. בהתאם לכך, ישראלים רבים בודקים את האפשרות להוציא דרכון גרמני, כאשר עד לפני מספר שנים, התנאים להוצאת דרכון גרמני היו נוקשים למדי וחייבו לעמוד במספר קריטריונים, כמו לידה בגרמניה, צאצא לאב או אם גרמני בהתאם לשנות לידה ועוד.

כיום, הגבלות וקריטריונים מחמירים אלו בוטלו בעקבות שורה של שינויים וחוקים חדשים במסגרת חוק האזרחות הגרמני, כך שגם אלו שנמלטו מהנאצים ו/או צאצאים להורים ניצולי שואה, יכולים לקבל אזרחות גרמנית בהליך פשוט למדי.

 

איך מוציאים דרכון גרמני?

תהליך הוצאת דרכון גרמני הוא תהליך בירוקרטי ביסודו ובשלבים הראשונים מומלץ לערוך בדיקה יסודית הנוגעת לזכאותכם וזאת באמצעות המצאת מסמכים המעידים על קרבת משפחה לאזרח גרמני. ככל ומסמכים אלו אינם נמצאים ברשותכם, תוכלו לחפש בארכיון הגרמני (נגיש גם באופן מקוון) ולנסות לאתר הוכחות מתאימות.

לאחר מכן, יש לפנות אל שגרירות גרמניה עם בקשה להוצאת דרכון גרמני, בצירוף כלל המסמכים הרלוונטיים המעידים על זכאותכם, כאשר שגרירות גרמניה שולחת את טופס הבקשה והמסמכים אל הרשויות בגרמניה, שם תיבחן הבקשה ותתקבל החלטה בהתאם.

 

כמה זמן לוקח להוציא דרכון גרמני?

כפי שהזכרנו, תהליך הוצאת דרכון גרמני הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו ולאור העומס הרב בשל שורת התיקונים המקלים בחוק האזרחות, תהליך הבדיקה על ידי הרשויות בגרמניה יכול להימשך מספר שנים (בין שנתיים ל – שלוש שנים). תהליך הבדיקה על ידי הרשויות בגרמניה הוא עיקרו של תהליך ובסיומו, ניתן יהיה לקבל את הדרכון עצמו תוך חודשים ספורים.

 

כיצד ניתן לייעל ולזרז את תהליך הוצאת הדרכון הגרמני?

היות ועיקרו של תהליך הוצאת הדרכון הגרמני נעוץ בבדיקת טופס הבקשה והמסמכים הרלוונטיים על ידי הרשויות בגרמניה, חשוב להגיש את טופס הבקשה בצורה מדויקת ותמציתית, כמו גם את המסמכים הרלוונטיים שאכן תומכים בטענת הזכאות שלכם לדרכון גרמני.

לפיכך, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה ובעל ניסיון בתחום, אשר יכוון וידריך אתכם כיצד למלא את טופס הבקשה בצורה המדויקת ואילו מסמכים כדאי לצרף, כמו גם לתרגם לשפה הגרמנית, באופן שיסייע ויקל את הבדיקה מטעם הרשויות בגרמניה.

 

לסיכום

בשנים האחרונות חלו מספר הקלות בחוק האזרחות הגרמני, באופן המאפשר לישראלים רבים לממש את זכאותם להוצאת דרכון גרמני. ככלל, עיקרו של תהליך הוצאת הדרכון הגרמני נמשך לרוב כשנתיים – שלוש ולאחר שעבר את בדיקת הרשויות בגרמניה, תוכלו לקבל את הדרכון עצמו תוך מספר חודשים.

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!