מהם השלבים שתעברו בצו הראשון?

חוויית הגיוס לצה"ל היא חוויה לא פשוטה, שלא פוסחת על אף משפחה במדינת ישראל. מתוקף חוק גיוס חובה, כל צעיר או צעירה שמגיעים לגיל 18, מחויבים להתגייס לצבא ההגנה לישראל ולשרת שירות מינימלי של 24 חודשים עבור נשים ו-32 חודשים עבור גברים.

ספירת החודשים מתחילה אמנם רק עם הגיוס הרשמי, אך לפני יום הגיוס ישנם עוד שלבים רבים שהנערים והנערות צריכים לעבור. אחד מן השלבים החשובים הללו הוא הצו הראשון. בואו נבדוק מה קורה שם

 

מה זה בכלל צו ראשון?

צבא ההגנה לישראל מנסה להתאים עבור כל צעיר או צעירה שמתגייסים לצבא תפקיד אשר יתאים ליכולות שלהם. מדובר כמובן לא רק ביכולות הפיזיות, אלא גם השכליות, הנפשיות וכמובן הבריאותיות. על מנת להכיר את המלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון) ולהבין באיזה תפקיד יוכלו לתרום בצורה מיטבית, צה"ל מעביר את המלש"בים מספר שלבים. הצו הראשון הוא היום הראשון בתחילת המיונים לתפקידים השונים בצה"ל.

 

רגע, אז אני צריך להתכונן לצו הראשון?

מכיוון שצעירים וצעירות רבים מעוניינים להשאיר רושם חיובי בצו הראשון, על מנת בהמשך להגיע לתפקיד או ליחידה אליה הם מכוונים, בשנים האחרונות החלו רבים יותר ויתר להיעזר בשירותי הכנה לצו ראשון. חשוב לומר, צה"ל לא מצפה או מחייב הכנה לצו הראשון ומדובר בבחירה פרטית של המלש"בים ומשפחותיהם.

מעבר לכך, לא כל פעילויות ההכנה לצו הראשון יעילות באותה מידה, ולכן במידה ואתם מעוניינים בפעילות הכנה לצו הראשון, בקשו המלצות מחברים או מכרים על שירות הכנה משתלם ויעיל.

 

איזה שלבים כולל הצו הראשון?

כאמור, הצו הראשון מורכב ממספר שלבים שונים. אחד מן השלבים הללו הוא ראיון אישי של מספר דקות. מטרת הריאיון האישי היא להכיר, כמה שניתן במסגרת שיחה קצרה, את אופיו ותכונותיו של הצעיר או הצעירה. שלב נוסף שעוברים בצו הראשון הוא מבחן פסיכוטכני. מבחן פסיכוטכני מורכב ממספר חלקים שונים כמו חלק כמותי, חלק מילולי ועוד.

מרבית המבחן כולל שאלות אמריקאיות ומטרת המבחן היא לחשוף את יכולותיו של הנבחן בתחומים שונים. כמו כן, שלב נוסף שחשוב להגיע אליו מוכנים בצו הראשון הוא המפגש עם הרופא.

 

מה לדאוג מראש עבור המפגש עם הרופא?

מערכת הבריאות של צה"ל אינה מפורסמת בשל שירות הלקוחות המעולה שלה, בוא נאמר בשלון המעטה. קשה להשיג טיפול או תור לרופא במהלך השירות בצה"ל ופעמים רבות כל בעיה או בקשה נתקלת בעין סקפטית. אך במידה ויש לכם בעיה רפואית שאתם מעוניינים שצה"ל יכיר, הדרך האידיאלית לעשות זאת היא במפגש הרופא בצו הראשון. לכן, אל תשכחו לבוא מוכנים עם כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

 

סיכום

בצו הראשון מחכים לכם מספר שלבים. החשובים שבהם הם תור רופא, מבחן פסיכוטכני וראיון אישי קצר. שיהיה לכם בהצלחה בכל שלב!

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!