מהן מדרגות הפיצויים של ביטול טיסה

חוק שירותי התעופה, חוק טיבי בשפת העם בא להסדיר בין השאר את מדרגות הפיצוי אשר יינתנו למי שנפגעו סיטואציה של טיסה שבוטלה בכל צורה שהיא או שנדחתה מעבר לזמן סביר ברמה שיש בה פגיעה בלקוח. החוק מגדיר מדרגות פיצוי ברורות לכל מקרה שכזה.

 

מדוע יש פיצוי בגין ביטול טיסה

שוק התעופה העולמי חווה פריחה עצומה בשני העשורים האחרונים, הפעולה הזאת שהייתה כמעט אליטיסטית עד שנות ה2000, הפכה מכמה סיבות לפעולה נפוצה, כיום מספר הטיסות בעולם בכלל ובישראל בפרט הוא גבוהה מאד, מספר הטסים עולה בכל שנה ואיתו גם בעיות של ביטול טיסות, ודחית שונות הנובעות כחלק מהתהליך התרבות הטיסות.

כתוצאה מכך נדרש המחוקק בישראל, כלומר הכנסת, לקבוע חוק המסדיר את התנהלות החברות השונות במקרה של ביטולי טיסות מכל סיבה שהיא. את חקיקת החוק הוביל ויזם חבר הכנסת אחמד טיבי, ומכאן השם המקובל שלו, חוק טיבי.

 

המדרגות על פי החוק לפיהם מגיע פיצוי

במסגרת החוק שחוקק, המסתמך בחלקים נרחבים על החוק האירופאי העוסק באותם נושאים, אך עבר התאמות לחקיקה ולמשפט הישראלי קובע המחוקק שיש מדרגות שונות של התייחסות לנושא הפיצוי כאשר נוצר מצב של ביטול טיסות. המדרגות נקבעות על פי טווח הזמן והיכולת של האדם הסביר להתמודד עם הביטול של הטיסה.

מועד ההודעה סיבת הביטול / דחיה הסעד המוצא
עד 14 יום לפני הטיסה ביטול הטיסה על ידי החברה החזרת הכסף ששולם על הכרטיס
בין 14 ליום הטיסה ביטול על ידי החברה החזרת הכסף ובנוסף פיצוי כספי לפי יעד הטיסה
עיכוב של 2-5 שעות עיכוב באחריות החברה אספקת שירותי מזון ותקשורת
עיכוב של 5-8 שעות או יום שלם עיכוב באחריות החברה החזרת הכסף ובנוסף פיצוי כספי לפי יעד הטיסה, החזרת הכסף ובנוסף פיצוי כספי לפי יעד הטיסה וכן הסדרי לינה והסעה בעת הצורך.
אובר בוקינג מכירת יתר של כרטיסי טיסה החזרת הכסף ובנוסף פיצוי כספי לפי יעד הטיסה, החזרת הכסף ובנוסף פיצוי כספי לפי יעד הטיסה וכן הסדרי לינה והסעה בעת הצורך.

 

מה הם הסכומים המקובלים לפיצוי?

הסכומים המקובלים לפיצוי במידה וטיסה לא יצאה כמתוכנן מוסדרים גם הם בחוק ונקבעו על פי המרחק מן היעד, ללא קשר למטרת הנסיעה ומהו הרווח או ההפסד שכל אחד היה יכול לחוות בעקבות ביטול הטיסה.

מרחק יעד הטיסה סכום הפיצוי הצפוי
0-2000 ק"מ מהיעד 1250 ₪ לכל כרטיס טיסה שנרכש
2001-4500 ק"מ מהיעד 2000 ₪ לכל כרטיס טיסה שנרכש
מעל 4500 ק" מהיעד 3000 ₪ לכל כרטיס טיסה שנרכש

במקרה של טיסה שבוטלה, נוסע יהיה זכאי להטבות הבאות:

שרותי מזון, שירותי תקשורת, לינה מחוץ לשדה התעופה ושירותי הסעה אל המלון וממנו.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!