מה החשיבות של הסכם ממון בתחילת הקמת משפחה

הסכם ממון נחשב למסמך משפטי חשוב שמומלץ להכין ולחתום עליו לפני שמרחיבים את המשפחה. מדריך זה יצא לבדוק מה עומד מאחורי ההמלצה הזו שעוברת מפה לאוזן, כדי להבין אחת ולתמיד את החשיבות של הסכם זה. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את כל האינפורמציה שנוגעת לנושא.

 

הסכם ממון – ההגדרה המשפטית

רגע לפני שנרחיב על החשיבות של חתימה על הסכם ממון, צריך להסביר במה מדובר. נציין שזהו מסמך משפטי שיש לו מטרה עיקרית – להביא לשקט נפשי בין בני הזוג (במיוחד אם אלה מתכננים להקים משפחה בזמן הקרוב). אפשר לומר שזהו חוזה משפטי שמטרתו להגדיר את החלוקה של הקניין שכל אחד מבני הזוג הביא עמו טרם הכניסה לחיים הזוגיים. שכן, כך יתאפשר לחלוק את הרכוש המשותף שנצבר עם השנים במידה ובני הזוג יחליטו להיפרד.

 

השינויים שעוברים על זוג טרם הפיכתו למשפחה

יש מי שמעדיפים להימנע מהמחשבה על השינויים שהם צפויים לעבור כחלק מהפיכתם למשפחה. האמת היא שמדובר בשינוי מהותי שמביא עמו לחץ רב וקושי לזוגיות שהשתנתה בהרף עין. שמענו על זוגות שלא הצליחו להחזיק מעמד ופירקו את הנישואין זמן מה לאחר הלידה או בתקופה שלאחריה. תרחיש שכזה עשוי להיות מורכב במיוחד ומצריך הסתייעות מצד משרד עורכי דין טאוב ושות' שמלווים את בן או בת הזוג בהליך הגירושין.

 

חשיבות חתימת ההסכם טרם הרחבת המשפחה

בשלב זה אפשר להרחיב אודות החשיבות שבחתימת הסכם הנישואין רגע לפני שמרחיבים את המשפחה. שכן, כעת אתם מכירים בשינויים שבאים לידי ביטוי בין בני הזוג לאחר הרחבת המשפחה. נסביר שמדובר בהליך חיוני, משום שזה מאפשר לבני הזוג להיפרד תוך הבנה שכל אחד מקבל את חלקו לפי הקביעה שבוצעה כמה שנים אחורנית. ניתן להבין מכך שחתימת ההסכם מקלה על הפרידה ומקנה שקט נפשי לבן ולבת הזוג.

 

לא חתמתם על הסכם בשלב מוקדם? יש לכך פתרון!

אפשר לחתום על הסכם ממון בכל שלב של הזוגיות. כלומר, אתם יכולים לחתום על ההסכם גם אם הקמתם משפחה למופת ואתם חיים כעת באהבה ושלווה. מומחים בתחום יאמרו שאין זמן טוב יותר מעכשיו. פשוט כי אינכם יודעים מה צפוי להיות בהמשך ותמיד טוב שיהיה מסמך שיאגד את ההחלטות שלכם בנוגע לחלוקת נכסים וכספים לעת הצורך.

 

לסיום

הסכם ממון הינו מסמך משפטי חשוב מאוד שצריך להיחתם על ידי שני בני הזוג בתחילת הליך הקמת המשפחה. אם החלטתם להביא ילד לעולם, עליכם לתאם פגישה עם עורך דין מוסמך, טרם הלידה, כדי שתוכלו ליישב את הדברים ולתת להם תוקף משפטי. שכן, כך תוכלו לחיות בשלום זה עם זה, בידיעה שיתאפשר לכם להיפרד על הצד הטוב ביותר, במידה ותחליטו לפרק את ה"חבילה".

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!