מה כרוך בהוצאת דרכון רומני?

הוצאת דרכון רומני פותחת בפני ישראלים את השער לאירופה כולה מכיוון שמשנת 2007 רומניה חברה באיחוד האירופי על כל המשתמע מכך. הדבר קורץ לצעירים ישראלים להם שורשים רומניים על מנת שיוכלו ללמוד במסגרות אקדמיות באירופה מכיוון שסטודנטים שהם אזרחים אירופיים יכולים לקבל לסבסוד מלא או חלקי של שכר הלימוד ולעבוד בצורה חוקית בעת הלימודים. על הוצאת דרכון רומני במאמר שלפניכם.

 

תנאים לאזרחות רומנית

על מנת להוציא דרכון רומני יש לקבל אזרחות רומנית ויש צורך לאתר את כל המסמכים הנדרשים לתהליך ההתאזרחות. זכאות לקבלת אזרחות תלויה במועד שבו הגורם המזכה עלה לישראל וכל מי שעלה בשנים בהם היה ניתן לשמור על האזרחות הרומנית בעת היציאה מרומניה זכאי הוא וצאצאיו לחדש את האזרחות. עוד על הוצאת דרכון רומני ראו כאן.

 

מי שאיבד את אזרחותו

גם מי שנולד ברומניה ואיבד את אזרחותו מכיוון שעזב את המדינה בשנים שהדבר הותנה לשם עזיבת המדינה, עשוי להיות זכאי לחדש את אזרחות והדבר ייבחן לפי החוק הרומני אשר היה נהוג באותה תקופה. חידוש אזרחות למי שאיבד את אזרחותו עשוי להצריך איתור והצגה של מגוון מסמכים והדבר עשוי לקחת יותר זמן ולהיות מורכב יותר.

 

שטחי רומניה בעבר

לאחר שהגורם המזכה מצליח להשיב את אזרחותו גם צאצאיו יהיו זכאי לאזרחות. לכן ככל שניתן כדאי להתחיל את התהליך כאשר הגורם המזכה עוד בחיים. מי שנולדו באזורים של אוקראינה ומולדובה בין השנים 1918 ו-1940  בעת שאזורים אלו היו בשליטה רומנית יהיו זכאים גם כן לאזרחות רומנית  לרבות עבוד ילדיהם.

 

השלמת ההתאזרחות

הגשת בקשת אזרחות באופן חסר או לא מדויק עלולה לעכב את התהליך ולעיתים אף להביא לדחייה של הבקשה. המסמכים שהוצאו מחוץ לרומניה חייבים להיות מתורגמים לרומנית ולקבל אימות נוטריוני וחתימת אפוסטיל. לאחר השלמת תהליך ההתאזרחות יש להגיע לשגרירות הרומנית ולהישבע אמונים למדינה ולדקלם את מילות ההמנון.

 

מסמכים נדרשים לדרכון

לאחר השלמת ההתאזרחות על מנת להוציא דרכון רומני יש צורך להגיע עם תעודת האזרחות ותעודת לידה הכוללת את מספר הזהות הרומני. יש להביא גם תעודת נישואין בשטנץ הרומני וטפסי בקשה אותם ניתן למצוא באתר של הקונסוליה או לקבל בשגרירות. צריך גם לשלם אגרת דרכון רומני העומדת על כ-500 ₪  כיום.

עלות ההוצאה של האזרחות והדרכון הרומניים  עשויה להשתנות בהתאם למשתנים שונים. הבחירה ולבצע את ההליך ללא סיוע של עורך דין המומחה להליך לא רק שאינה מוזילה אותו אלא עשויה לייקר אותו.

 

סיכום דרכון רומני

לסיכום הנושא, הוצאת דרכון רומני מותנית בקבלת אזרחות. יש מסמכים רבים הדרושים לצורך ההתאזרחות ומומלץ לקבל סיוע מעורך דין המתמחה בתחום על מנת שהתהליך יהיה מהיר ויעיל. אנשי שגרירות רומניה בישראל דוברים בעיקר רומנית ומומלץ להגיע לשגרירות בעת הגשת הבקשה בליווי של דובר רומנית.

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!