מיהו נוטריון ומתי צריך אותו?

התשובה המיידית לשאלה מיהו נוטריון? היא שהנוטריון הוא עורך דין בעל ניסיון, וידע בתחום עיסוק מסויים ברמה כזאת שבית המשפט הסמיך אותו להיות סמכות מקצועית בתחומים מסוימים וחתימתו היא למעשה תו איכות ואמינות בנוגע למסמכים וחוזים שונים. על השאלה מתי צריך אותו אפשר לענות בתשובה קצרה, במקרים רבים, או במילים אחרות במגוון אירועים שיכול אדם להיתקל בהם לאורך חייו גם בענייני פנים ובעיקר בכל הקשור לקשר מול מדינות זרות.

 

מיהו הנוטריון?

נוטריון הוא קודם כל עורך דין. הנוטריון הינו בעל מקצוע אשר יש לו וותק וידע מספק אשר המדינה הסמיכה אותו לביצוע פעולות שיש להן תוקף משפטי אמיתי ומחייב. החוק מכיר ביכולות של הנוטריון כבעל מקצוע מהימן שיש לסמוך על שיקול דעתו וכאשר הוא חותם על מסמך מסויים יש בכך הצהרה וודאית שהמסמך אכן מקורי ואמין. הוא נחתם באופן ראוי על ידי שני הצדדים בדעה צלולה וללא כפיה ולכן קבילותו בבית המשפט חזקה.

הנוטריון הינה דמות אשר יש לה גם סמכות בהתנהלות בין מדינות וחזקה על יכולותיו שהן מוכרות גם על ידי מערכות משפט במדינות אחרות כך שבמידה ונוטריון לרוסית חתם על מסמך בישראל, הרשויות ברוסיה, או מדינות דוברות רוסית יאשרו את מקוריותו של המסמך. השימוש בנוטריון הוא נרחב ויש לו שימושים רבים ומגוונים, נוטריון לרוסית הוא רק אחד מהם, הנה כמה דוגמאות בולטות לחשיבותו.

 

מתי צריך את הנוטריון?

ניסוח צוואות

חוקי מדינת ישראל קובעים במפורש שלצורך אישור צוואה כתובה, יש צורך ביאור בחתימה של נוטריון מוסמך. החשיבה מאחורי הדרישה הזאת נעוצה בצורך להבטיח שזהות החתומים על הצוואה היא אכן אמיתית, הצוואה נחתמה בצורה תקינה וללא כפיה ומכאן שכאשר ילך המצווה לעולמו, תוכל להתקיים מימוש הצוואה ללא קושי. חתימת הנוטריון על הצוואה מעניק לה את ההבטחה לקיומה כראוי.

תרגומי מסמכים

אישור הסכמי ממון

הסכמי ממון בישראל הפכו בשנים האחרונות לתופעה נפוצה ומספרם עולך ועולה באופן רציף בכל שנה בשנים האחרונות. הרצון של בני זוג שונים להסדיר את התנהלותם הכלכלית מראש בעת גירושים אפשריים מניחה על הפרק התעסקות בנושאים שמלווים בממון רב ונכסים משותפים המתחלקים בהליך מורכב ובעל משמעות ריגשית גדולה. על מנת להבטיח שההסכם נחתם בצורה שבה אחד הצדדים לא כופה עצמו על הצד השני ומתקיים הליך תקין, בעת חתימה על הסכם ממון, נדרשת חתימת נוטריון.

 

ייפוי כוח למשכנתא

במצב שבו נלקחת משכנתא עבור נכס נדלן, הנכס משועבד על ידי לוקחי ההלוואה אל הבנק בה מתנהלת המשכנתא עד אשר תסתיים תקופת החזר החוב המתקיים מידי חודש למשך מספר רב של שנים. על מנת להבטיח שהליך השעבוד יתנהל בצורה תקינה, יש חובה על הבנק לקבל יפוי כוח נוטריוני על מנת לבצע את השעבוד הנדרש.

 

תרגומי מסמכים

הצורך של כולנו לעיתים קרובות לתקשר בין מערכות שלטוניות או גופים כלכליים ואחרים ממדינות שונות המתנהלות בשפות שונות, מחייב את המערכות לדעת להתמודד עם מסמכי מקור בשפות שונות. על מנת שאותם מסמכי מקור יוכלו להיות קבילים במדינה אחרת, נדרש שירות של תרגום המסמכים.

על מנת להבטיח שאותם המסמכים לא רק יתורגמו, אלא ההליך יתבצע בצורה שתעניק למסמך נופך אמיתי, נדרש הנוטריון לבצע את הליך התרגום. כמובן שיש חשיבות לשליטה מוחלטת בשתי השפות הנדרשות, כך שלמשל נוטריון לרוסית חייב לשלוט בצורה מוחלטת הן בשפה העברית, והן בזאת הרוסית. הצורך בשימוש בנוטריון הוא למנוע מצב של לקונות משפטיות היכולות להתפתח בעתיד.

עריכת צוואות

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!