קיבלתם מרשם מהרופא? הכירו את הדרכים לממש אותו בבתי המרקחת

אחת מהזכויות של חיילי צה"ל בשירות חובה הינה קבלת שירותי רפואה מלאים. אחת האפשרויות לממש את הזכות הזו היא ברכישת תרופות על פי מרשם רופא. לחוגרים יש ארבע אפשרויות לקבלת תרופות, על פי המרשם, ללא עלות, וכן אפשרות להחזר כספי במידה שרכשתם את התרופה באופן עצמאי.

 

חייל! תהיה בריא

צה"ל מספק לחיילים בשירות חובה, שירותי רפואה מלאים, על פי כללים והסכמים שנקבעו מראש ובעיקר במוסדות צבאיים או כאלה המאושרים על ידי הצבא. בין השאר, יש אפשרות עבור חייל צה"ל בחופשה לקבל שירותי רפואה במוסדות אזרחיים בעלי הסכם עם צה"ל, על מנת להקל על החייל. בין השאר, יש מגוון אפשרויות למימוש מרשם שהתקבל מרופא אזרחי.

צבאי מוזרק

סניפי סופר פארם סמוכים למרפאות ביקורופא

מרפאות ביקורופא פרוסות באזורים שונים ברחבי הארץ ופועלות לאורך כל השעות בהן אין זמינות לשירותי רפואה רגילים, כלומר, משעות אחרי הצוהריים או הערב ולאורך כל שעות הלילה. אחד מהטיפולים שיכול חייל לקבל במרפאות ביקורופא הוא קבלת מרשם עבור תרופה. חלק מסניפי ביקורופא ממוקמים ליד סניפי סופר פארם, בהם יש אפשרות לקבל את התרופה ללא עלות.

 

בתי מרקחת צבאיים

האפשרות הראשונה עבור חיילי חובה היא רכישה של תרופות היא בבתי המרקחת הצבאיים, שממוקמים בכל אזורי הארץ, בבסיסים צבאיים גדולים ובמרפאות צבאיות. כל חייל יכול לקבל תרופות ללא עלות, על פי מרשם רופא, בבית מרקחת צבאי, בהצגת תעודת חוגר.

 

בתי מרקחת בבתי החולים

עבור מי שמאושפז בבית חולים אזרחי או קיבל מרשם לתרופה בעת ביקור במרכז לרפואה דחופה (מיון) של בית החולים, יש אפשרות לקבל את התרופות על פי המרשם בבית המרקחת שמצוי בתוך בית החולים. כדי לעשות זאת, יש להמיר את המרשם באישור רכישה מאת מדור ר"מ 2 בבית החולים.

בֵּית מִרקַחַת

בית מרקחת מקוון

בזכות החלטה עדכנית, אפשר גם לרכוש את התרופה בבית מרקחת אינטרנטי. כלומר חיילי צה"ל בעלי קושי בגישה לבתי מרקחת אחרים, יכולים להזמין את התרופות שעבורן קיבלו מרשם רופא ולקבל את התרופות במשלוח, במחיר מותאם לחיילים או בהשתתפות עצמית בלבד. בית מרקחת מקוון הוא אפשרות נוחה וקלה אך חשוב לזכור לבדוק את זמינות המשלוחים.

 

החזר עבור רכישה עצמאית

אם נאלץ חייל לרכוש את התרופה באופן עצמאי, בבית מרקחת פרטי, יש אפשרות לקבל החזר מהצבא, על ידי הזנה של המרשם ושל מכתב המפרט את נסיבות המקרה, דרך הרשת הצה"לית או האפליקציה הייעודית.

 

לסיכום

שמירה על בריאותם הפיזית והנפשית של חיילי צה"ל במהלך שירות החובה, היא אחד מהדגשים של צה"ל. רכישה קלה, נוחה וזמינה של תרופות, היא חלק מהנושא. גם כאן, ניתנות שפע של אפשרויות על מנת שכל חייל וחיילת, בכל תפקיד ובכל אזור בארץ, יוכלו למצוא את האפשרות העדיפה עליהם.

בתי מרקחת בבתי חולים

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!