נפצעתי בגב עקב תאונת דרכים – מה ניתן לעשות?

תאונת דרכים היא אירוע פתאומי ובלתי צפוי ופציעות גוף הן בין ההשלכות העיקריות שלה. בין פציעות הגוף השכיחות ביותר בעקבות תאונות דרכים, נמצאות פציעות הגב, העלולות לפגוע באופן מהותי בשגרת החיים של הנפגע, כמו גם בכושר ההשתכרות שלו. לפיכך, במידה וחוויתם פציעת גב בעקבות תאונת דרכים, כדאי לכם לדעת מה ניתן לעשות ומהן האפשרויות העומדות בפניכם

 

פציעת גב בעקבות תאונת דרכים

תאונות דרכים הפכו לצערנו בשנים האחרונות למגיפה של ממש, כשהן מותירות אחריהן נפגעים רבים. בין פגיעות הגוף השכיחות ביותר בעקבות תאונות דרכים, נמצאות פציעות הגב השונות, הנגרמות לרוב בשל התנגשות, נפילה, או בלימה פתאומית, הגורמים לזעזוע ופגיעה בשרירי הגב ולעיתים גם בחוליות עמוד השדרה.

 

פציעת גב לאחר תאונת דרכים – הצעדים הראשונים

במקרה של פציעת גב לאחר תאונת דרכים, ניתן יהיה לתבוע את הנהג הפוגע ו/או את חברת הביטוח (פנו לעורך דין נזיקין לבירור עילת תביעה ודרישת פיצויים בהתאם). אך עוד לפני כן, ישנן כמה פעולות שחשוב לבצע בשלבים הראשונים, הן לצורך שמירה על בריאותכם והן לצורך העלאת סיכויי הצלחת התביעה.

כך, לאחר התאונה ורגע לפני שאתם פונים לקבלת טיפול רפואי מתאים (גם אם אתם חושבים שהכל בסדר ולא מדובר בפגיעה מהותית), חשוב ומומלץ יהיה לתעד את זירת אירוע התאונה (תמונות של הרכבים, תיאור זירת האירוע, מציאת עדים התומכים בגרסתכם ועוד). לאחר מכן, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי ולדווח למשטרה על תאונה, בכדי לקבל אישור ותיעוד מתאים.

 

תביעת ביטוח לאחר פציעת גב בעקבות תאונת דרכים

נזקי גוף שנגרמו בעקבות תאונת דרכים מכוסים במסגרת פוליסת ביטוח חובה, בה מחויבים על פי חוק כלל הנהגים. לפיכך, במקרה של פציעת גב בעקבות תאונת דרכים, ניתן יהיה לתבוע את ביטוח החובה של הנהג הפוגע ולדרוש פיצויים בהתאם.

 

תביעת ביטוח לאומי בגין פציעת גב שנגרמה בעקבות תאונת דרכים

לפציעת גב בעקבות תאונת דרכים יכולה להיות השלכות מהותיות ומרחיקות לכת וביניהן – פגיעה בכושר ההשתכרות של הנפגע. במקרה כזה, ניתן יהיה להגיש תביעת פיצויים גם כנגד המוסד לביטוח לאומי, כאשר גובה הפיצויים ייקבעו בהתאם לדרגת אחוזי הנכות שתקבע לכם מטעם הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי.

 

עו"ד נזיקין – הדרך שלכם למיצוי מלוא זכויותיכם

כפי שניתן להבין, לאחר פציעת דב בגין תאונת דרכים עומדות בפנינו מספר אפשרויות שונות למיצוי זכויותינו ובכדי לנצל אותן במלואן, חשוב ומומלץ לפנות לשירותיו של גורם מקצועי ומנוסה בתחום – עו"ד נזיקין, אשר ילווה אתכם החל משלבי הייעוץ המוקדמים, דרך ביסוס עילת התביעה והגשת התביעה בהתאם ועד קבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

 

לסיכום

לפציעת גב בגין תאונת דרכים יכולות להיות השלכות שונות ומגוונות, כאשר פעמים רבות, לנפגע עומדות זכויות שונות ואפשרות להגיש תביעת נזיקין בהתאם, כנגד חברת הביטוח ו/או המוסד לביטוח לאומי. בכדי לוודא מהן האפשרויות העומדות בפניכם ולמצות את מלוא זכויותיכם, מומלץ יהיה לפנות בהקדם לעו"ד נזיקין מומחה.

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!