פנסיית נכות מול אובדן כושר עבודה – מה משותף

כל עבודה כמעט מצריכה מאיתנו יכולות פיזיות ברמה מסוימת. גם אם מדובר על מתכנת שמקליד קוד או על עובד מחסן שמרים כל היום סחורה, כל אחד עושה שימוש מסוים בגוף שלו. הגעה למצב של נכות עשויה להיות קריטית מבחינת העובד. במאמר הבא נבחן את פנסיית הנכות ואת ביטוח אובדן כושר עבודה, שיכולים לסייע לעובדים במצבים הללו, ונבין מה משותף להם.

 

אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא הכינוי הניתן לביטוח מסוים, שקיים כחלק מקרן הפנסיה של כל עובד. הביטוח הזה מאפשר קבלת פיצויים במצב בו עובד איבד באופן מוחלט את היכולת שלו להתפרנס. אובדן כושר העבודה עשוי להיגרם כתוצאה מפציעה קשה או אפילו ממחלה. חלק מההפרשה הקבועה לפנסיה מגיעה אל רכיב ביטוחי זה בקרן, מה שמאפשר לעובד לקבל קצבה במצב כזה. לעוד מידע פנו לאתר פיצויים.

 

פנסיית נכות

פנסיית נכות דומה לביטוח אובדן כושר עבודה אך שונה. פנסיית הנכות היא גם רכיב מקרן הפנסיה, בגינו ניתן לקבל קצבה חודשית עבור נכות מסוימת. בשונה מאובדן כושר עבודה, המתייחס למצב שעובד אינו מסוגל לעבוד יותר, פנסיית נכות ניתנת לעובדים שמסוגלים לעבוד אך כושר עבודתם נפגע בלפחות 25% ממה שהיה בעבר.

 

שניהם כלולים בקרן הפנסיה

כחלק מהדברים שמשותפים לפנסיית נכות ולביטוח אובדן כושר עבודה, אפשר למנות את העובדה ששניהם כלולים בקרן הפנסיה שלנו. באמצעות ההפרשה החודשית והקבועה לקרן הפנסיה ניתן לקבל את הפיצויים הללו.

 

גובה קצבה מקסימלי

גובה הקצבה המקסימלי, גם של ביטוח אובדן כושר עבודה וגם של פנסיית נכות, זהה. החישוב נעשה לפי משכורותיו או הכנסותיו מעסק של העובד שנפגע. הוא אמור לקבל לא יותר מ-75% מגובה ההכנסה הממוצעת שלו מעבודה.

 

רלוונטי לסוגי שונים של נכות

הגעה למצב של נכות יכולה להיגרם כתוצאה ממספר דרכים. ניתן להגיע למצבים של נכות בעקבות תאונה קשה, כמו תאונת עבודה חמורה או תאונת דרכים קטלנית. בנוסף, גם התפרצות של מחלה פתאומית יכולה להוביל למצב של נכות. גם פנסיית נכות וגם ביטוח אובדן כושר עבודה רלוונטיים לסוגים שונים של נכות, כמו אלה שמנינו.

 

חישוב קצבה פרטני

אין סכום מדויק לקצבה שמקבלים מפנסיית נכות או מביטוח אובדן כושר עבודה. גובה הקצבה פרטני ואישי לכל עובד שמגיש תביעה לקבלת הקצבה. החישוב של הקצבה מתחשב גם בהכנסות של העובד, אך גם לחסכון שהוא צבר בקרן הפנסיה שלו.

 

סיוע מעורך דין

אם אתם רוצים לקבל פיצויים באמצעות פנסיית נכות או באמצעות ביטוח אובדן כושר עבודה, אתם יכולים לפנות אל עורך דין. בשני המקרים עורך הדין יוכל להסביר לכם איזה פיצוי יותר רלוונטי עבורכם, להעניק לכם ליווי מקצועי החל מההתחלה ועד לקבלת הפיצויים.

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!