עברתם תאונת עבודה? כך תוודאו שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם!

כל אירוע שגרם לפגיעה פיזית או נפשית לעובד, והתרחש תוך כדי עבודה, במסגרת העבודה,  בדרכו אל ומאת העבודה – נחשב לתאונת עבודה. מדיניות הרווחה של מדינת ישראל מבטחת כל עובד במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות עבודה. בנוסף לפיצויים מטעם המדינה, ישנם מקורות נוספים לפיצויים בעקבות תאונת עבודה.

 

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות עבודה

במסגרת רשת הביטחון הסוציאלית של מדינת ישראל, כל אזרח משלם מדי חודש דמי ביטוח לאומי וזכאי, בעת הצורך, לשירותים של הביטוח הלאומי. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות עבודה נועד להגן על נפגעי תאונות עבודה. החוק מיועד לסייע למי שיכולתו להשתכר נפגעה, לתמוך במימון טיפולים רפואיים ושיקומיים אם יש בהם צורך, ולעזור בחזרה של הנפגע לשוק העבודה. עקרונות החוק קובעים כי קיימת אחריות מלאה של המעסיק על שלומו ובטיחותו של העובד, ואין הכרח להוכיח רשלנות או אשמה של המעסיק. כדי להבטיח שאתם בדרך הנכונה, רצוי להתייעץ עם עו"ד דיני עבודה.

 

ביטוח של המעסיק

הפיצויים שמקבל נפגע תאונת עבודה מהמדינה מיועדים גם לפיצוי על העדר שכר, גם לפיצוי על הנזק וגם החזר מלא עבור ההוצאות הרפואיות והשיקומיות שהוצאו בהקשר לתאונת העבודה. לעתים, יש צורך לשלב יותר ממקור פיצויים יחיד כדי לדאוג לנפגע באופן מלא. ביטוח תאונות עבודה הוא ביטוח חובה עבור הרוב המוחלט של המעסיקים. פיצויים שניתן לקבל מחברת הביטוח של המעסיק כוללים תשלום על ימי מחלה, תשלום על הוצאות רפואיות, על אובדן הכנסה וגם עבור כאב וסבל, פיזיים או נפשיים, שנגרמו עקב התאונה.

 

ביטוחים נוספים

לחלק גדול מהעובדים יש גם ביטוח פרטי. אם הוא מורכב גם מפוליסות של ביטוח אובדן כושר עבודה או ביטוח תאונות אישיות, הוא עשוי לכלול גם פיצויים, בהתאם לתנאי הפוליסה ולגובה הנזק. לעתים, כאשר מדובר בתאונת עבודה, יש גם צדדים שלישיים שניתן לתבוע עבור פיצויים – מלבד המדינה והמעסיק. אם יש צד שלישי רלוונטי, כמו יצרן, בעל נכס או קבלן, ייתכן שניתן לקבל פיצויים, במידה שניתן להוכיח רשלנות שלו שגרמה לתאונה.

 

צעדים חשובים בדרך לקבל את מלוא הפיצויים

כדי להבטיח שתזכו בכל הפיצויים שמגיעים לכם על פי חוק, כדאי לנקוט במספר צעדים חשובים:

  • דווחו על התאונה לממונה עליכם באופן מיידי ותאור את האירוע באופן מפורט, בטופס דיווח, בהקדם האפשרי.
  • פנו לטיפול רפואי, המסמכים הרפואיים הם עדות למצבכם לאחר הפגיעה ויש להם חשיבות רבה במהלך התביעות.
  • בררו עם המעסיק ועם חברת הביטוח מה הן הזכויות שמגיעות לכם.
  • בדקו האם קיים צד שלישי שניתן לתבוע גם ממנו פיצויים.
  • אל תחתמו על הסכמים ועל פשרות לפני קבלת ייעוץ משפטי.
  • התייעצו עם עורך דין מומחה, כדי לקבל מידע אמין ומלא באשר לתביעות.

 

 

לסיכום

תאונות עבודה מתרחשות מדי יום, לעתים גם אם כל כללי הבטיחות נשמרו. אם עברתם תאונת דרכים, חשוב שתדעו שישנם מקורות שונים לקבלת פיצויים וסיוע, ושחשוב להיעזר בסיוע משפטי מקצועי.

נפגעי תאונות עבודה

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!