תאונת עבודה – 4 דברים שחובה לעשות ברגע המקרה

נפילה במשרד בעקבות רצפה רטובה ותאונת דרכים שאירעה בדרך למקום העבודה הם תרחישים נפוצים שקורים לא פעם לעובדים ללא התרעה. אלה לא מכירים בהכרח את ההליכים שעליהם לבצע מיד לאחר שהם חוו תאונה מסוג זה (תאונת עבודה). המדריך הנוכחי ירכז את כל המידע בנושא, כדי להעלות את המודעות ולהקל על נפגעי תאונות העבודה באשר הם. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתתנהלו נכון.

 

דבר ראשון: חובה להכיר את ההגדרה של תאונת עבודה

יש מי שסוברים שתאונת עבודה היא כזו שאירעה אך ורק בתוך מקום העבודה עצמו. מדובר בטעות נפוצה שצריך לנפץ, משום שהיא רחוקה מהאמת. שכן, תאונת עבודה היא מצב שאירע לעובד בעקבות העבודה שלו אצל המעסיק. חשוב להדגיש שהתאונה עשויה להיות נראית לעין, למשל: נפילה, תאונת דרכים ועוד או שזו אינה נראית לעין וניתן לשים לראות אותה רק תוך מבט מעמיק, למשל: התקף לב.

מצבים אלה ייחשבו כתאונת עבודה בין אם הם יתרחשו בדרך מהעבודה או בדרך למקום העבודה, בזמן הפסקה ממקום העבודה ובעקות חשיפה לחומרים או רעשים שעשויים לפגוע בבריאותו של העובד.

 

דבר שני: לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין

יש מי שיאמרו שהדבר השני שיוצג בפניכם ממש עכשיו, ראוי להופיע בפסקה הקודמת. שכן, פנייה אל עורך דין שמנוסה בתאונות עבודה הינה עניין דחוף. שכן, זה יוכל לשמוע מה חוויתם וליידע אתכם אם מדובר בתאונת עבודה או שלא. במידה ויתגלה שעברתם תאונת עבודה, אתם תוכלו להסתייע בשירותיו של עורך הדין מרגע יצירת הקשר עמו.

אם אתם קוראים את המדריך הנוכחי לאחר שעברתם תאונה שכזו, תוכלו פשוט לפנות אל bechar עורכי דין לתאונות עבודה שיסייע לכם מעתה ואילך.

 

דבר שלישי: לגשת לקבלת טיפול רפואי

יש לא מעט עובדים שעברו תאונות עבודה שנתפסו בעיניהם כ"קלות". כלומר, תאונה שלא הובילה להופעת כאב חד, כך שניתן היה להמשיך לעבוד כרגיל. חשוב לציין שמדובר בטעות חמורה שעשויה לעלות להם ביוקר. ההמלצה של כל מומחה בתחום היא לפנות באופן מידי לקבלת טיפול רפואי במיון שיבדוק את מצבו הרפואי של הנפגע. לעיתים, ניתן לראות את חומרת הפגיעה רק לאחר ביצוע בדיקות מקיפות, לדוגמא:

  • MRI
  • אולטרסאונד
  • T.C

 

דבר רביעי: להודיע למעסיק על שאירע

עברתם תאונת עבודה במקום העבודה והחלטתם לצאת מיד לקבלת טיפול רפואי? מצוין. במצב שכזה עליכם ליידע את המעסיק או אחד מהעובדים, כדי שאלה יידעו על שאירע לכם. כך שאם הפגיעה התרחשה מחוץ למקום העבודה, תצטרכו לשלוח לו הודעה קצרה שתעדכן אותו על מצבכם.

 

מילים אחרונות לסיום

יש 4 דברים שצריך לעשות מיד לאחר שחווים תאונת עבודה. בשלב זה אתם מכירים בדברים הללו, כך שנותר לכם רק ליישם אותם. נאחל בהזדמנות זו שתקבלו את הטיפול הרפואי והמשפטי הטוב ביותר לאורך כל הדרך.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!