תביעת ביטוח חובה לאחר תאונה – איך בוחרים עו"ד מתאים

נסעתם לתומכם, טרודים במחשבות יומיומיות בנוגע למשפחה, לעבודה או לשניהם, ולפתע מצאתם את עצמכם מעורבים בתאונת דרכים. לצד הלחץ וחלילה האפשרות להזדקקות לטיפול רפואי, ולאחר שהאירוע מסתיים, יש לטפל בפיצויים המגיעים לכם על פי חוק, בראש ובראשונה מחברת הביטוח דרך ביטוח החובה. במאמר זה נעשה קצת סדר בנושא ונבין למי יש לפנות כאשר יש צורך לתבוע את הביטוח.

 

ביטוח חובה- כשמו כן הוא

על פי החוק במדינת ישראל, במקרה של תאונת דרכים חלה חובת האחריות המוחלטת- כלומר, חברת הביטוח המכסה את הרכב המעורב בתאונה בפוליסת ביטוח חובה, מחויבת לספק פיצויים בגין הטיפול הרפואי והנזק שנגרם לכל המעורבים בתאונה, בין אם מדובר בנהג הרכב, נוסע, רוכב אופניים או הולך רגל שהיה מעורב בתאונה.

בעקבות אותה אחריות מוחלטת, חובת החברה לפצות את המעורבים ללא כל קשר למידת אשמתם בתאונה. הפיצוי יכלול הוצאות רפואיות, פיצוי כספי בגין אובדן כושר עבודה או אובדן השתכרות זמני, וכן בגין הכאב והסבל שנגרמו מהתאונה. במקרה של תאונת דרכים מומלץ להיעזר בשירותיהם של עורכי דין מקצועיים הבקיאים בתחום, כמו למשל משרד עורכי דין פייפר כהן.

 

מיהו עורך הדין המתאים?

באופן כללי, מומלץ יהיה לפנות לעורך דין המתמחה בתחום תאונות הדרכים. עורך דין זה יידע לייצג אתכם אל מול הגורמים הרלוונטיים, לרבות חברת הביטוח הפרטית בה אתם מבוטחים בביטוח חובה, וממנה ניתן לקבל פיצויים עבור נזקי גוף. עורך דין תאונות דרכים מכיר היטב את ההבדל בין סוגי הביטוחים ולפיכך יידע להגיע אל המקורות הכספיים אותם ניתן לתבוע בגין תאונה, וכן יידע להתנהל מול גופים כמו ביטוח לאומי ובמקרים של תאונות עבודה גם לייצג את לקוחותיו אל מול המעביד.

כמו כן, עורך הדין מייעץ ודואג להכנה מתאימה לקראת הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, לה משקל מכריע בכל הנוגע לגובה הפיצויים הכספיים המגיעים לנפגע. ניתן להיעזר גם בשירותיו של עורך דין תעבורה, המכיר היטב את החוק ובעל ניסיון בתחום תאונות הדרכים.

 

אילו פרטים חשוב למלא

לאחר תאונה האדרנלין עולה, ולעיתים מצבנו הפיזי והנפשי לא מאפשר לנו לחשוב בצלילות. אך חשוב לנסות ולאסוף את עצמנו ככל הניתן, ולדלות מהמעורבים בתאונה את הפרטים החיוניים להמשך הטיפול ולהגשת תביעת הביטוח.

יש לתעד במדויק את פרטי האירוע, את פרטי הנהג המעורב לרבות מספר פוליסת הביטוח שלו ורישיון הנהיגה, תיעוד של זירת האירוע וכן איסוף עדויות מעדי ראיה שנקלעו למקום. יש לעשות זאת ללא דיחוי, ותיעוד מהיר ואיכותי ככל הניתן יביא לטיפול מהיר בהגשת התביעה, ומתוקף כך גם לקבלת הפיצויים במהירות האפשרית.

 

עורך דין יסייע לזרז תהליכים

חשוב להכיר שבמקרה של תביעת ביטוח החובה, חברת הביטוח מחויבת להגיב לדבר התביעה בתוך 30 יום מהגשת התביעה, ועליהן לשלם את ההוצאות שנגרמו כתוצאה מהתאונה בטווח הזמן הזה, גם רטרואקטיבית. ייצוג של עורך דין תאונות דרכים במקרה של תביעת ביטוח החובה יזרזו את התהליכים ויביאו לקבלת הפיצויים כמה שיותר מהר.

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!